השבועון הסאטירי החדשותי "שרלי הבדו" מפרסם מחדש קריקטורות של הנביא מוחמד שגרמו לגלי זעם בעולם המוסלמי, על מנת לציין את תחילת ההליכים המשפטיים של מי שהשתתפו לכאורה במתקפה נגדם ב-2015. בין הקריקטורות, שרובם פורסמו לראשונה על ידי עיתון דני בשנת 2005, נמצאת גם קריקטורה של מוחמד החובש טורבן בצורת פצצה עם נתיך דולק מבצבץ.

בעבר, טענו המוסלמים כי הקריקטורות של מוחמד מיתגו את כל המוסלמים כטרוריסטים. ההחלטה לפרסם מחדש את הקריקטורות נתפסת בעיני חלק כמחווה להגנה על חופש הביטוי, אך בעיני אחרים אחרים כפרובוקציה מחודשת של השבועון. "לעולם לא נוותר", כתב העורך לורן "ריס" סוריסו במאמר שילווה את השער של המגזין שירד לדפוס ביום רביעי.

הפיגוע במשרדי ''שרלי הבדו'', ינואר 2015  (צילום: רויטרס)
הפיגוע במשרדי ''שרלי הבדו'', ינואר 2015 (צילום: רויטרס)

כזכור, ב-7 בינואר 2015 שני מחבלים אסלאמיסטים רעולי פנים חמושים ברובי סער AK-47, רובי שוטגאן ומטול RPG התפרצו למשרדי המגזין, רצחו מספר עובדים ונמלטו מהמקום תוך שהם פוגעים באנשים נוספים. בסך הכל נהרגו במתקפת הירי 12 בני אדם, ונפצעו 11, מהם חמישה במצב אנוש. 

ככל הנראה הפיגוע התרחש בעקבות קריקטורות כנגד האסלאם שפרסם השבועון בעבר, ובהן קריקטורה שבה פעיל ארגון "המדינה האסלאמית" עורף את ראשו של מוחמד. בין קורבנות הפיגוע שני שוטרים שאבטחו את משרדי העיתון, עורך העיתון, סטפן שארבונייה, הידוע בשם העט "שארב", עורכים אחרים בעיתון, וארבעה קריקטוריסטים שעבדו בעיתון.