חשד לפיגוע בצרפת: מורה בחטיבת ביניים נדקר היום (שישי) למוות באחד מפרברי פריז. לפי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר" לפני שתקף את הקורבן ושיסף את גרונו. הוא נורה למוות על ידי המשטרה הצרפתית. לפי חלק מהדיווחים, התוקף ערף את ראשו של הקורבן, אך המשטרה הצרפתית הכחישה זאת.

תיעוד מזירת הדקירה סמוך לפריז (צילום: רשתות חברתיות)

גורם במשטרה המקומית מסר כי המורה הראה לתלמידים קריקטורות של הנביא מוחמד במהלך שיעור - דבר שנחשב כחילול הקודש עבור מוסלמים. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הדוקר הוא צעיר בן 18 שנולד במוסקבה.

מהיחידה ללוחמה בטרור בפריז נמסר כי היא בוחנת את נסיבות האירוע, אולם נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר בזירה ואמר כי מדובר ב"פיגוע איסלאמיסטי". לדבריו, "הרצח אירע בגלל שהמורה לימד על חופש הביטוי". הוא הוסיף כי "צרפת עומדת מאחורי מוריה" והבטיח כי "הטרוריסטים לא יפרידו בינינו והמתנגדים לא ינצחו".

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לזירת הדקירה (צילום: רויטרס)

מקרון כינס לאחר מכן ישיבה דחופה במשרד הפנים הצרפתי, בעוד במשרד החינוך של המדינה גינו בחריפות את התקיפה ושר החינוך הצרפתי אף אמר: "צרפת תעמוד חזקה מול המפלצתיות של הטרור האיסלאמי". 

כזכור, בחודש שעבר נדקרו שני עיתונאים סמוך למשרדים בהם ישבה מערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז, בזמן שהותקף על ידי מחבלים איסלאמיסטים לפני למעלה מחמש שנים. בשל המועד והמקום בו התרחש האירוע היחידה המיוחדת לחקירת טרור החלה בחקירת המקרה. 

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, שהגיע לזירת האירוע סיפר כי הפציעות מהן סובלים שני הפצועים, שהותקפו בזמן שהיו בהפסקת סיגריה, אינן מסכנות חיים. "מדובר במקום ובמועד סמליים למדי", ציין ראש הממשלה הצרפתי. הפרקליטות בפריז ציינה עוד כי שני החשודים נעצרו, אחד מהם על מדרגות בית האופרה בעיר. בזירת האירוע אותרו סכין קצבים ומצ'טה. גורם במשטרת פריז אמר לרשת BBC כי "אחד החשודים נעצר כאשר היה דם על בגדיו". עפ"י הדיווחים, לפחות אחד מהם ממוצא פקיסטני.