שלושה בני אדם נרצחו וכמה נוספים נפצעו באירוע דקירה שהתרחש הבוקר (חמישי) סמוך לכנסייה בעיר ניס שבצרפת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום האירוע עצרו אדם אחד והכוח למלחמה בטרור במדינה, החל לחקור את האירוע. ראש עיריית ניס כריסטיאן אסטרוסי הגיעו למקום ושוחח עם עיתונאים. בין היתר, הוא אמר כי המפגע נמצא כעת בבית החולים.

פיגוע דקירה בניס, צרפת. צילום: רויטרס

הוא ציין כי "החשוד בביצוע המעשה צעק "אללה אכבר" והמשיך לצעוק גם לאחר מעצרו", והדגיש כי - חלה עלייה ב"אסלאמו-פאשיזם". מקור צרפתי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס ציין כי אחד הקורבנות באירוע היא אישה, שראשה נערף. הפוליטיקאית הצרפתייה מרין לה פן אמרה בשיחה עם כתבים דברים דומים.

זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

במשטרה הצרפתית הפצירו באנשים לא להיכנס לפאניקה, וביקשו שלא להגיע למקום. שר הפנים הצרפתי  ג'רלד דרמנין אמר כי הפעילות השמטרתית במקום נמצאת בעיצומה, והפציר באנשים להתרחש מהמקום. ראש עיריית ניס צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "כל הרמזים מעידים על כך שמדובר בפיגוע טרור".

בתוך כך, התקשורת בצרפת מדווחת כי שוטרים ירו למוות באדם שאיים בסכין וצעק "אללה אכבר" בעיר אביניון. בנוסף, התקשורת הרשמית בסעודיה דיווחה כי אדם נעצר בעיר מכה, לאחר שדקר שומר בקונסוליה הצרפתית בעיר.

כזכור, לפני כשבועיים בלבד נדקר למוות מורה בחטיבת ביניים באחד מפרברי פריז. לפי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר" לפני שתקף את הקורבן ושיסף את גרונו. הוא נורה למוות על ידי המשטרה הצרפתית. לפי חלק מהדיווחים, התוקף ערף את ראשו של הקורבן, אך המשטרה הצרפתית הכחישה זאת.

גורם במשטרה המקומית מסר כי המורה הראה לתלמידים קריקטורות של הנביא מוחמד במהלך שיעור - דבר שנחשב כחילול הקודש עבור מוסלמים. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הדוקר הוא צעיר בן 18 שנולד במוסקבה.

חודש לפני כן נדקרו שני עיתונאים סמוך למשרדים של מערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז, באותה עת שבה הותקפה על ידי מחבלים איסלאמיסטים לפני למעלה מחמש שנים. בשל המועד והמקום בו התרחש האירוע היחידה המיוחדת לחקירת טרור חקרה את המקרה.