חשד לאירוע טרור: שני עיתונאים נדקרו היום (שישי) סמוך למשרדים של בהם ישב המגזין הסאטירי שרלי הבדו בפריז, שהותקף על ידי מחבלים איסלאמיסטים לפני למעלה מחמש שנים. ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, שהגיע לזירת האירוע סיפר כי הפציעות מהן סובלים שני הפצועים, שהותקפו בזמן שהיו בהפסקת סיגריה, אינן מסכנות חיים. "מדובר במקום ובמועד סמליים למדי", ציין ראש הממשלה הצרפתי. 

תיעוד הירי במרכז פריז בשארלי הבדו

היחידה המיוחדת לחקירת טרור החלה בחקירת האירוע, זאת בשל המועד והמקום בו התרחש באירוע. הפרקליטות בפריז ציינה עוד כי שני החשודים נעצרו, אחד מהם על מדרגות בית האופרה בעיר. בזירת האירוע אותרו סכין קצבים ומצ'טה. גורם במשטרת פריז אמר לרשת BBC כי "אחד החשודים נעצר כאשר היה דם על בגדיו". עפ"י הדיווחים, לפחות אחד מהם ממוצא פקיסטני. כאמור, בימים אלה מתנהלים בצרפת דיונים משפטיים הקשורים לסדרת אירועי הטרור שהתרחשו במדינה ב-2015, וכוללים בין היתר את הפיגוע בהיפר כשר.

"הייתי במשרד שלי. שמעתי צרחות בכביש. הסתכלתי מהחלון וראיתי אישה ששכבה על הרצפה פצועה בפנים ככל הנראה ממצ'טה", אמר עד ראייה. "ראיתי שכן נוסף על הרצפה והלכתי לעזור". רשת AFP הצרפתית דיווחה כי שני הפצועים הם עובדים בחברת הפקה טלוויזיונית.

"הם עישנו סיגריה ברחוב, כשהם עומדים מחוץ לבניין. שמעתי צעקות, ניגשתי לחלון וראיתי את אחד מעמיתי, כשהוא מכוסה כולו בדם, מנסה להימלט מאדם שרדף אחריו כשהוא אוחז במצ'טה", סיפר אחד מחברי צוות ההפקה של חברת Premières Lignes. כאמור, החברה יושבת כעת במשרדים בהם ישב בעבר העיתון, שמשרדיו עברו מאז האירוע למיקום סודי.

כוחות משטרה סמוך לזירת אירוע הדקירה בפריז (צילום: GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images)
כוחות משטרה סמוך לזירת אירוע הדקירה בפריז (צילום: GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images)

כזכור, ב-7 בינואר 2015 שני מחבלים אסלאמיסטים רעולי פנים חמושים ברובי סער AK-47, רובי שוטגאן ומטול RPG התפרצו למשרדי המגזין הסאטירי החדשותי "שרלי הבדו", רצחו מספר עובדים ונמלטו מהמקום תוך שהם פוגעים באנשים נוספים. בסך הכל נהרגו במתקפת הירי 12 בני אדם, ונפצעו 11, מהם חמישה במצב אנוש. כל הנראה הפיגוע התרחש בעקבות קריקטורות כנגד האסלאם שפרסם השבועון בעבר, ובהן קריקטורה שבה פעיל ארגון "המדינה האסלאמית" עורף את ראשו של מוחמד.

בתחילת החודש פורסמו מחדש הקריקטורות של הנביא מוחמד שגרמו לגלי זעם בעולם המוסלמי, על מנת לציין את תחילת ההליכים המשפטיים של מי שהשתתפו לכאורה בפיגוע הקודם. בין הקריקטורות, שרובן פורסמו לראשונה על ידי עיתון דני בשנת 2005, נמצאת גם קריקטורה של מוחמד החובש טורבן בצורת פצצה עם נתיך דולק מבצבץ.

בעבר, טענו המוסלמים כי הקריקטורות של מוחמד מיתגו את כל המוסלמים כטרוריסטים. ההחלטה לפרסם מחדש את הקריקטורות נתפסת בעיני חלק כמחווה להגנה על חופש הביטוי, אך בעיני אחרים אחרים כפרובוקציה מחודשת של השבועון. "לעולם לא נוותר", כתב העורך לורן "ריס" סוריסו במאמר שילווה את השער של המגזין שירד לדפוס ביום רביעי.