נתוני התחלואה ממשיכים לעלות בימים האחרונים וכעת נראה שישראל צועדת שוב למקום מסוכן. פרופ' נדב דוידוביץ' מאוניברסיטת בן גוריון התראיין לתוכנית הבוקר ברדיו 103FM והתייחס לתחלואה הגוברת ולצעדים שישראל צריכה לנקוט על מנת לא להגיע למצב של סגר שלישי.

"נתוני התחלואה עולים לצערנו בעיקר בחברה הערבית", אמר פרופ' דוידוביץ'. "אנחנו ממשיכים לא להצליח בכל הנושא של מניעת ההתקהלויות. מצד שני, בהחלט יש לנו היום הרבה יותר כלים, בעיקר הנושא של הבדיקות וכל נושא קטיעת שרשראות ההדבקה. ההגעה לסגר, ואמרתי את זה בפעמים הקודמות, בסופו של דבר תהיה אירוע מאוד-מאוד קשה שצריכים להימנע ממנו כמה שיותר ואני מקווה שבריקוד הזה של פתיחה, שבסך הכול מאוד חשוב וההיענות של הציבור, נצליח להימנע מכך, אבל אנחנו נמצאים בשלב מאוד שברירי", אמר המומחה. 

פרופ' דוידוביץ' הדגיש כי אין לשבת ולחכות לחיסון לקורונה שיגיע, אלא להשתמש בכלים הקיימים. "ייקח זמן עד שיגיעו אבל אני חושב שיש לנו סט של כלים שחייבים להפעיל אותו. קודם כל אפשר לעשות הרבה יותר בדיקות, ללכת לאזורים אדומים ובשותפות עם הרשויות המקומיות, כולל עם הדסקים השונים במיוחד עם החברה הערבית. היו שם כמה חילוקי דעות שאני מקווה שיפתרו. אני מקווה שראשי רשויות, למשל, ראש עיריית נצרת מבין את החומרה של הדברים. יש שם מאמצים גדולים כולל עבודה של האוכלוסייה המקומית".

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה (ארכיון)

המומחה התייחס גם לגורמים שלדבריו מונעים הצלחה בטיפול בקורונה: "יש עייפות קורונה. זה נמשך הרבה מאוד זמן. חלק מהאנשים פשוט מתקשים לעמוד בדברים. ראינו שכאשר נוספה הפתיחה של הקניונים היא נעשתה בצורה מאוד בעייתית. חלק מפתיחת מערכת החינוך נעשתה לא תמיד בצורה טובה, אם כי אני חייב לומר שמערכת החינוך כרגע לא תורמת הרבה לתחלואה, ואני חושב שהמשך העברת המקל לרשויות המקומיות והעמקת הפעלת תוכנית הרמזור היא בעיניי הדבר הנכון. עם עידוד מאוד נרחב של ביצוע בדיקות כדי לבודד את האנשים שנדבקים כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. אין שפן במובן של פתרון קסם אבל יש סט של דברים שאם נעשה אותם נכון", אמר פרופ' דוידוביץ'.