למרות המשבר הכלכלי שפגע אנושות בכלל הארגונים החברתיים בישראל, 'מנהיגות אזרחית' - ארגון הגג של המגזר השלישי המייצג כ-15 אלף עמותות, נרתם לסיוע במאבק האזרחי בנגיף הקורונה ויגייס את העמותות באמצעות תכנית לאומית הכוללת שיתופי פעולה רחבים בתחום הבריאות.

מנכ"ל "מנהיגות אזרחית", רון ברקאי, נענה לבקשת משרד הבריאות להוביל את המאבק האזרחי אל מול נגיף הקורונה מתוך הכרה כי לארגון מעגלי השפעה ישירים עם המגוון הגדול ביותר של כל מרכיבי החברה הישראלית, ולצורך לצורך כך מונתה בימים אלה חברת הכנסת לשעבר, עידית סילמן, לעמוד בראש תחום הבריאות של מנהיגות אזרחית.

העשייה בתחום הכרחית בתקופה מאתגרת במיוחד ובעיצומו של משבר הקורונה, שחשף כי תחומים רבים המטופלים במגזר השלישי סובלים מהזנחה או מטיפול ותקצוב לקויים. אלא שהצורך הבוער מכולם בימים אלה נוגע לתחום הבריאות והוא מציב אתגרים ניהוליים וביצועיים משמעותיים לפתחם של הארגונים האזרחיים והעמותות הרבות שפעילות בתחומי הבריאות הרפואה והחברה בישראל.

במסגרת זו תצא "מנהיגות אזרחית" לשיתופי פעולה רחבים יחד עם משרד הבריאות, מד"א וגורמים נוספים לטובת העלאת המודעות ומניעת התפשטות נגיף הקורונה – הן של הארגונים עצמם אל מול מקבלי השירות שלהם קרי קשישים, חולים, אנשים עם מוגבלויות, נוער בסיכון וכד', והן של הארגונים כלפי הקהילה בתוכה הם פועלים. 

"גם מדינת ישראל מבינה כעת שהניצחון על הקורונה יושג רק באמצעות איחוד כוחות בין הגורמים הרשמיים לבין היוזמות יוצאות הדופן שמגיעות מהשטח – אותן בכוונתי לרכז ולנהל באופן שיביא תוצאות מיידיות", מסרה חכ"ל עידית סילמן, והוסיפה, "אני רואה חשיבות רבה בכך שמשרד הבריאות עובד איתנו בשיתוף פעולה, באופן שיסייע לנו לחדד ולדייק את המטרות והדרישות מהארגונים והעמותות הרבים בתחומי הבריאות והפרא-רפואה כך שיסונכרנו עם צרכי מערכת הבריאות. ברצוני להודות לרון ברקאי, מנכ"ל מנהיגות אזרחית, על החשיבה והעשייה הייחודית בתקופה מאתגרת כל כך".