בריטניה היא המדינה המערבית הראשונה שהחלה היום (שלישי) במתן חיסוני הקורונה הראשונים שלה, שבוע אחרי שאישרה את מבצע החיסונים הגדול ביותר שידעה הממלכה והוא צפוי להיות זמין בעשרות בתי חולים. מרגרט קינן בת ה-90 היא הראשונה בעולם לקבל את חיסון הקורונה של פייזר שלא כחלק מהניסוי.

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

את החיסון קיבלה קינן כבר בשעה 06:34 בבוקר וכינתה אותו כ"מתנת יום ההולדת המוקדמת הטובה ביותר שהייתי יכולה לאחל לעצמי", וסיפרה כי היא שמחה מאוד שתוכל סוף סוף לבלות זמן עם המשפחה והחברים אחרי כמעט שנה שלמה בה הייתה בודדה. קיבלה קינן כבר בשעה 06:34 בבוקר בבית החולים המקומי בקובנטרי שבמרכז אנגליה. 

ראש מערך הבריאות הממלכתי באנגליה, סיר סיימון סטיבנס, הודה לקינן ושיבח את כל המעורבים בתוכנית החיסונים החדשה. "פחות משנה לאחר שאובחן המקרה הראשון של המחלה החדשה הזו, ה-NHS החל כעת את חיסון הקורונה שאושר קלינית - זהו הישג יוצא דופן" אמר סטיבנס.

"תודה מקרב לב לכל מי שהפך את זה למציאות - המדענים והרופאים שעבדו ללא לאות, והמתנדבים שהשתתפו בלי אנוכיות בניסויים. הם השיגו במשך חודשים את מה שבדרך כלל לוקח שנים", הוסיף.

התכנון הוא לחסן קודם כל את אלו שנמצאים בחזית הרפואית, ובשבועות הקרובים לחסן גם אנשים בבתי אבות (כולל מטפלים) ואלו שבני יותר מ-‭.80‬ המלכה אליזבת', שכבר מלאו לה ‭ 94‬ שנים, ובעלה הנסיך פיליפ שנושק ל-‭,100‬ אמורים גם הם לקבל את החיסון משום שהם בקבוצת סיכון.