במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM על פרט חשוב מעולם התזונה שלא כדאי לפספס, והפעם: האם ייתכן שיש אנשים שלא מצליחים לרדת במשקל - דווקא כי הם אוכלים מעט מדי?

"השאלה הזו נשאלת אצלי בקליניקה לפחות כל יום, על ידי אנשים שלא יורדים במשקל אבל בטוחים שהם אוכלים ממש ממש מעט", סיפרה רוזמן. "זה נכון שאם עושים דיאטת כסאח, מכניסים את הגוף למצב של הרעבה ולא אוכלים יותר מ-600 קלוריות במשך כמה שבועות, הגוף לומד להתייעל, להתקמצן ואז גם לא ממש שורף הרבה קלוריות. במקרה כזה, דיאטה של 600 קלוריות לא תוביל לירידה במשקל כי הגוף למד להסתפק בכמות כזו, וזה מה שהוא צריך. לא יותר ולא פחות".

"אבל מי שלא עבר דיאטות הרעבה שכאלו - כנראה שאינו יורד במשקל בגלל סיבות אחרות: ספירה לא נכונה של קלוריות, הדחקה של חלק ממה שנכנס לפה (כמו כף אורז שטועמים בזמן ההכנה, כפית שוקולד למריחה, החלב של הקפה או רסק העגבניות לירקות), או אפילו חוסר ידע לגבי כמות הקלוריות הנצרכת, בעיקר כשמדובר במסעדות".

"בבית, למשל, אנחנו יכולים לדעת כמה קלוריות שווים חזה עוף ושעועית ירוקה, אבל במסעדה לא נוכל לדעת אם חזה העוף הושרה במרינדה כל הלילה, או אם השעועית הירוקה מתובלת בשמן, גורמים שמוסיפים לנו עוד כמה מאות קלוריות".

השורה התחתונה היא שאם מישהו לא יורד במשקל, זה כי הוא צורך בדיוק את אותה כמות הקלוריות שהוא שורף, בין אם הוא מודע לזה ובין אם לא. מה עושים? מדייקים יותר בדיאטה, או מוסיפים הרבה פעילות גופנית".