מהי הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל? מאזינה שהתקשרה לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM התייחסה למספר סוגים שונים של דיאטות עליהן היא ממליצה, וביקשה לדעת האם ישנן המלצות עדכניות יותר, וכיצד ניתן לדעת מהי הדיאטה הטובה ביותר בשבילה. ד"ר רוזמן ענתה: "אין דיאטה אחת שמנצחת אחרות".

מאיה רוזמן, 28.8.20
 
המאזינה: יש לי את כל ההמלצות שלך לדיאטה קיזוז, אני תוהה אם עדיין הן המלצות או שהיום יש לך תובנות אחרות".

לגבי מה?
"זירוז ירידה, יום קיזוז".

באתר שלי?
"כן באתר שלך".

אני לא זוכרת מה שמתי שם, הנה המחשב פה לידי אני בודקת.
"רשימה של כמה".

ברור שלא אשים את כל התפריטים שיש לי אבל התובנות תמיד אותו דבר – לכל אחד מתאים משהו אחר. יש אנשים שיותר מתאים להם לעשות דיאטה לירידה מהירה עם חלבונים וזה יפעל עליהם טוב; יש אנשים שיותר מתאים להם תפריט של יום פירות; יש כאלה שמתאים להם בלי פחמימות מהצהרים ואילך. לכל אחד מתאים משהו אחר, כל עוד את עושה משהו שאת אוהבת שמכיל מאכלים שאת אוהבת ומסתדרת איתם וגם משביעים אותך, ואת עושה בדיוק, זה יפעל טוב.
"כן?"

כן, אין איזה משהו אחד שמנצח אחרים. אם את עושה בדיוק כמו ששמים לסוס ליד העיניים שלא יוכל להסתכל לצדדים אלא רק קדימה, בלי זיופים ובלי ליקוקים - התפריטים עובדים, לא משנה איזה. את יכולה לבחור לך כל יום תפריט אחר.
"זה מה שעשיתי עכשיו".

אני יכולה להגיד שהתוצאות הכי טובות זה בתפריטים שמכילים פחות פחמימות, ואם קשה אפשר תפריטים עם פחמימה בבוקר ומהצהריים ואילך בלי פחמימות בכלל. זה אופציה מצוינת.
"בכלל בלי?".

אפשרי גם.
"לכמה זמן?"

תלוי מי, תלוי במצב הבריאותי. אבל אם אני לא מכירה ולא יודעת - תעשי יום פה ויום שם.