משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 8,164 מאומתים נוספים, לאחר ש-6.8% מהבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. בסך הכל בוצעו 121,816 בדיקות ברחבי הארץ. 

עוד נמסר, כי מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה טיפס ל-458,132, בהם 59,229 חולים פעילים. מניין החולים שמצבם קשה עומד הבוקר על 824, ביניהם 207 מונשמים, בעוד שמניין הנפטרים המצטבר הנו 3,495. 

ברקע התחלואה הגואה התראיין שר הבריאות יולי אדלשטיין לגלי צה"ל ואמר כי "לצערי הרב נגיע למספרים דו ספרתיים של נדבקים ביום". בראיון ל"כאן ב'" אמר אדלשטיין כי "אנחנו נמצאים בהתפרצות נוראית, במספרים שהם פי שניים ממה שהיה בכניסה לסגר חגי תשרי". 

אפשר לצפות שגם מערכת החינוך החרדית תציית הפעם? 
"שמעתי לפני יומיים הוראה חד משמעית של הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין להתחסן. אני בטוח שבכל רחבי הארץ נראה ציות להנחיות, ומי שלא יציית - בוודאי שתהיה אכיפה. כולנו מבינים שאנחנו באותה צרה. יש הפעם אור בקצה המנהרה, כי ראית מה ההיענות של האוכלוסייה לחיסונים". 

האם ייאסר קיום ההפגנות?
"לא. אנחנו קוראים להימנע מכל התקהלות, כולל הפגנה, זה מיותר בתקופה הזו, כאשר כבר נקבעו בחירות חדשות". 

מה לגבי המגזר הערבי?
"החברה הערבית הוכתה קשה בהתפרצות האחרונים, כך שאני מקווה שלמדנו לקחים. ראינו היענות הרבה יותר טובה כשהייתי בנצרת, אני מקווה שנראה מספרים עוד יותר גבוהים של מתחסנים".

מוקדם יותר התייחס אדלשטיין למבצע החיסונים ואמר כי "כמעט מיליון וחצי התחסנו, מתוכם 115,000 אתמול". הוא הוסיף: "חברים, אני מבקש לא להיות בשאננות. מחר בחצות יתחיל סגר הדוק, חשוב להקפיד על ההנחיות! עוד קצת וסיימנו".