משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 7,919 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. בסך הכל בוצעו כ-85 אלף בדיקות ושיעורן החיובי עומד על 9.3%. עוד נמסר, כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,789 חולי קורונה, 1,074 מהם במצב קשה ו-292 מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 4,888 חולי קורונה – 31 מהם ביממה האחרונה.

היום תתכנס הממשלה כדי לדון במצב התחלואה במדינה ולהחליט אם הסגר ההדוק יפוג ביום שישי או שההגבלות יימשכו עד יום ראשון בחצות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע את דעתו בנושא הבוקר בגל"צ, ואמר כי "היציאה מהסגר בשבוע הבא תהיה הדרגתית". הוא הוסיף כי  "בהמשך נוכל להשתמש בתו הירוק, באותה תעודת מתחסן, כדי לפתוח תחומים שלא חלמנו עליהם עד מבצע החיסונים - כמו תיאטראות ובתי מלון".
 
השר הדגיש כי "המשמעות של הארכת הסגר מיום חמישי ליום ראשון בלילה היא עוד 200,000 איש שהופכים למחוסנים. נזק שולי לכלכלה מפני שמדובר בסוף שבוע, רווח גדול לבריאות".

על ההיערכות לקראת הורדת גיל המתחסנים אמר, כי  "כל הזמן עושים חישוב מדויק, שתמיד נהיה עם מנה שנייה מובטחת. אנחנו במצב סביר מבחינת המלאי, כך שבהחלט אפשר להוסיף הקצאות לקופות החולים".

קודם לכן התראיין אדלשטיין ל"כאן ב'" ואמר כי הוא "מבין את הלחץ לפתוח את החינוך והמסחר, אבל לפחות נעבור את סוף השבוע ובשבוע הבא נתחיל בזהירות מרבית את הפתיחה איפה שאפשר – כמו עסקים אחד על אחד, עבודה ללא קהל – הדברים האלה בהחלט יוכלו להיפתח".

"אני מבין את הלחץ בנושא החינוך והמסחר, נתחיל בשבוע הבא, אבל לפתוח את העסקים ביום שישי זה מוקדם", אמר השר והוסיף: "אנו שוקלים פתיחה זהירה, נבוא עם דרישות רפואיות ונראה מה יתקבל, זה לא אנחנו קובעים".
 
על פתיחת נתב"ג אמר: "הוא לא יחזור לפעילות בשבוע הבא, זו תהיה התאבדות", והוסיף כי "פתיחה חלקית של החינוך תהיה כבר בשבוע הבא".

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מתי תעברו לחסן את כל הגילאים?
"סיימנו שיחה עם מנהלי קופות החולים בעניין החיסונים, יש התייצבות מדהימה לחיסון השני, אנו נשקול במהלך היום אם לפתוח ונודיע". לדבריו, "מעל גיל 50  חובה להתחסן, "ושמרתם את נפשותיכם". זו מצווה. גם פחות, אבל קודם זה".

ינואר הוא חודש שחור מבחינת מספר המתים בארץ מנגיף הקורונה. 
"נכון, אבל יש לנו תקווה בזכות מבצע החיסונים. יש לנו יעד ברור להגיע לאחוזי התחסנות גבוהים. יותר מ-90% בקרב הנפטרים היו מעל 50. עדיין תהיה תחלואה אבל אנו מקווים שלא נשמע יותר את המספרים הנוראיים האלה".

יהיו בחירות?
"מקווה שאנו בדרך הנכונה. צריך לנהוג באחריות ושתהיה אכיפה שוויונית של כולנו. כך נוכל להגיע לא למצב שלא תהיה קורונה, אבל התחלואה והתמותה יירדו בעקבות החיסונים. אני פחות מודאג כרגע מהפוליטיקות ופחות עוקב. הכי דואג מהתחלואה".

מוקדם יותר הודיע אדלשטיין בטוויטר כי 3,237,000 ישראלים התחסנו בחיסון הראשון, מתוכם 1,855,000 קיבלו גם את החיסון השני (אתמול ניתנו 100,000 חיסונים, 70,000 מתוכם מנה ראשונה).