עומר מואב, פרופסור לכלכלה מהמרכז הבינתחומי שעבד בעבר כיועץ לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, התראיין היום (שני) בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM ותקף את ההתנהלות הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ: "אנחנו נמצאים בתעמולת בחירות, מדיניות כלכלית שהיא כלכלת בחירות, לפחות שנה. הציבור מתרגל לשיח שהממשלה מחלקת מתנות, בלי להבין שיהיה מחיר".

מואב טען כי המדיניות הכלכלית יוצרת מצג שווא, כאשר הפוליטיקאים לוקחים עוד הלוואות על חשבון הציבור ש"אנחנו והילדים שלנו נחזיר, זה מדאיג. לתת כסף לכל העשירונים הנמוכים, למרות שהרוב לא נפגעו כלל, זו מדיניות פופוליסטית לחלוטין".

הוא התייחס בנוסף לאמירות נתניהו כי ישראל נכנסה לקורונה במצב כלכלי מצוין, מה שיקל עליה לצאת מהקורונה, ואמר כי "זה שקר. כמו שקרים נוספים שהממשלה מפזרת כדי לזרות חול בעיניי הציבור. נכנסו עם גרעון מבני ולכן אנחנו בין הגבוהים ביותר עם גרעון בזמן קורונה. הבטחת החל"ת שנה מראש שכבר ביום שהבטיחו את זה, אני וכלכלנים נוספים אמרנו שנגיע למצב אבסורדי שבזמן מיתון שיש מובטלים רבים מעסיקים לא יכולים למצוא עובדים, זה האבסורד שאני לא חושב שאי פעם בהיסטוריה האנושית היה דבר כזה".

כאשר נשאל האם שר האוצר וראש הממשלה יודו שטעו, השיב מואב: "למה שיודו? מבחינתם כל מה שהם עושים זה מושלם. נגיע ליום שאחרי הבחירות ואז נראה את הבור הכלכלי. יש את רה"מ ופופוליסטים נוספים שאומרים מצד אחד נוריד מיסים ונגדיל הוצאות, זה כמובן לא מתחבר וככל שממשיכים עם הקו הזה יותר קשה להגיד לציבור ביושר - אי אפשר להמשיך כך לאורך זמן".

לטענתו, נתניהו הפך לפופוליסט עוד לפני המשפט, עוד בתקופה בה מואב ייעץ לשטייניץ בשנים 2010-2009. "הוא הפך את עורו, משר אוצר שהבין שצריך לקצץ מיסים ומול זה לקצץ הוצאות וקצבאות ועשה מהלכים חשובים, כבר באפריל 2009 הוא הפסיק להתערב וכשהוא התערב זה לחבל ברפורמות נכונות אך לא פופואלריות".