שר האוצר ח"כ ישראל כץ שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM על צעדיו לשיקום המשק לאחר שנת הקורונה הקשה. הוא תיקן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא ידע לומר מהו סכום הגירעון של מדינת ישראל בראיון היום, העומד על 160 מיליארד ש"ח. עם זאת, הודיע כי אינו יעלה מיסים ואולי אף יוריד: "אלו דברים שאנו נצטרך לבחון".

בהתייחסו לכך שנתניהו הסתייג מלומר הבוקר בראיון אצל ניב רסקין מהו גובה הגירעון מדינת ישראל, ענה כץ: "הגירעון לשנת 2020 עמד על 160 מיליארד וכרגע בשנת 2021 פועלים על פי תחזית וההנחה שהוא יהיה כ־8.8 אחוזים עד סוף השנה כולל תקציב רגיל וקורונה".

עם זאת, הבהיר כי במידה ונתניהו ייבחר מחדש "אנחנו לא נעלה את המיסים. אני מתחייב שלא לעלות מיסים. גם בשנת 2020 לא העליתי. גם בתקציב 2021 שהעברתי 98 אחוז ממנו אין סעיף אחד של העלאת מיסים".

כץ לא רק דיבר בדבר הקפאת המיסים, אלא גם על הפחתתם: "אלו דברים שאנחנו נצטרך לבחון. אני עדיין בודק איפה נוכל להפחית מיסים". 

הוא בחר להאשים את שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, ואת ח"כ מאיר כהן מיש עתיד בעיכוב הסיוע הכלכלי שהוא מעוניין להעניק למשק: "בהחלט נוכל לשלב מדיניות של הפחתה במקומות מסוימים ומתאימים. הדבר העיקרי הוא שאותם ארבעים חוקי הסדרים שניסנקורן עיכב לי את רובם אנחנו נכנסים למערכת. מיליארד שקלים שוכבים עכשיו לאישור ועדת הכספים, אבל מאיר כהן מתאם לפיד וכל האופוזיציה לא מאפשר להצביע על הזרמתם לטובת השקעה בתשתיות". 

לבסוף, בנושא הבחירות, התייחס לעריקים פוטנציאליים, ולאמירתו של נתניהו הבוקר כי התקיימו "גישושים" בין ח"כים בימינה ותקווה חדשה עם מפלגת הליכוד: "אני לא יודע. אני עסוק במשרד האוצר. אני לא מודע למגעים האלה, אבל ראש הממשלה אומר שהיו פניות אז כנראה שהיו. אני לא יודע, אבל זה נשמע מאוד הגיוני שאם מתנהלת כאן קונספירציה יהיו כאלה שלא יתנו לזה יד".