חבר הכנסת ניר אורבך ממפלגת ימינה אינו צפוי להתנגד להקמת "ממשלת שינוי", כך מסרו היום (שני) מקורבים ל"מעריב". על פי ההערכות אורבך צפוי להצביע בעד הקמת הממשלה, כך שלפי שעה חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שמתנגד להקמת ממשלת האחדות הלאומית עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, נשאר בדעת יחיד בקרב חברי סיעתו.

בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס בכנס לשכת עורכי הדין להתפתחויות האחרונות, ואמר: "לא לילד הזה פיללנו. היום יש לנו ישיבה ואנחנו בוחנים את עמדתנו. חשוב להחליף את האדם, אבל יותר חשוב להחליף את הדרך. לפיד פנה אלינו כמה פעמים, אנחנו עוד לומדים את הנושא".

בגוש תומכי נתניהו המשיכו היום לתקוף את ימינה. חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר בגל"צ כי "מבנט לא היו לי יותר מדי ציפיות מלכתחילה, לכל אורך מערכת הבחירות ידענו שזה מה שהוא הולך לעשות. מה שמפתיע אותי הוא שמבין כל חברי ימינה יש רק צדיק אחד, ציפיתי מהם לעמוד שדרה מוסרי ואידאולוגי".

אחרי הצהרתו הדרמטית של יו"ר ימינה נפתלי בנט בדבר כוונתו להקים ממשלת אחדות, צוותי המו"מ של המפלגות השונות בגוש השינוי קיימו פגישה שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה. גורמים בגוש סיפרו לג'רוזלם פוסט שהושגה התקדמות משמעותית במגעים, שצפויים להתחדש היום.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), התייחס בוועדת הכספים לאפשרות שתקום ממשלה בראשות יאיר לפיד ובנט, ותקף את אנשי ימינה שהלכו לממשלה כזו במקום לממשלת ימין. "אני מבקש לשתף בזה שאין לי מצב רוח", אמר גפני. "כל השנים הכניסו לי לראש שאני שמאלן, ובאמת אכפת לי מארץ ישראל, כל הזמן הכניסו לי לראש שלא. סמכתי על כאלה שאמרו 'אנחנו ארץ ישראל' ופתאום ירד לי המצב רוח. הסתבר ששיקרו אותי כל הזמן. אמרו לי שארץ ישראל זה הדבר הכי חשוב, פתאום התברר שהשנאה לביבי יותר חשובה מארץ ישראל".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הצטרף לדבריו של רוטמן, ותקף את בנט בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "הגיע הזמן שיפסיק לתעתע בציבור בוחריו, כי גם ככה הוא צריך לבנות על בוחרים אחרים. הבוחרים שהצביעו לו בסיבוב הזה כבר לא יצביעו לו שוב".