אחרי הצהרתו הדרמטית של יו"ר ימינה נפתלי בנט בדבר כוונתו להקים ממשלת אחדות, צוותי המו"מ של המפלגות השונות בגוש השינוי קיימו פגישה שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה (בין ראשון לשני). גורמים בגוש סיפרו לג'רוזלם פוסט שהושגה התקדמות משמעותית במגעים, שצפויים להתחדש היום. 

כאמור, אתמול, שלושה ימים בלבד לפקיעת המנדט שניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכבת הממשלה, הודיע בנט כי הוא בוחר בממשלת השינוי ואמר בהצהרה לתקשורת: "אפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית עם ידידי יאיר לפיד". 

"כדי שהממשלה תצליח נצטרך כולנו, כל השותפים, לגלות איפוק. אף אחד לא יתבקש לוותר על האידיאולוגיה שלו, אבל נתמקד במה שאפשר לעשות, במקום לריב על מה שאי-אפשר. זאת ממשלה שלא תהיה נגד אף מגזר, ואף קבוצה. היא תהיה רק בעד. ממשלת בעד. שרים שאכפת להם, שפשוט מנהלים את המדינה, איש איש בתחומו", אמר. 

"אנחנו יוצאים לדרך. אם נצליח – נעשה דבר ענק למדינת ישראל. ובכל מקרה - נדע שעשינו הכל ברגע קשה", הוסיף בנט. "זו ההחלטה המורכבת ביותר שקיבלתי בחיי, אך אני שלם איתה". כזכור, מוקדם יותר אתמול אמר בנט בישיבת סיעתו כי פניו לממשלת שינוי וכי הוא לא מאמין שתקום ממשלת ימין, כך שאם לא יחתמו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יתקיימו בחירות נוספות.