החששות סביב התפשטות זן דלתא (הזן ההודי) של נגיף הקורונה גוברים ברחבי העולם, אולם בינתיים מדענים מזהירים מפני מוטציה חדשה של זן דלתא, שמתפשטת בקצב מהיר יותר ועלולה להיות עמידה בפני נוגדנים.

ממשלת הודו דיווחה אתמול כי זן דלתא פלוס, שהתגלה לראשונה במדינה בחודש אפריל, מוגדר כעת "זן מדאיג", אחרי שאותר ב־40 דגימות בשלוש מדינות בהודו. מלבד הודו, זן דלתא פלוס זוהה עד כה בתשע מדינות נוספות – ארה"ב, בריטניה, פורטוגל, שווייץ, יפן, פולין, נפאל, רוסיה וסין.

על פי המדענים, דלתא פלוס, שהתפתח מזן דלתא שהתפרץ מוקדם יותר השנה, מתפשט מהר יותר, מתחבר בקלות רבה יותר לתאי ריאות וקיים חשש שהוא גם עמיד לטיפול בנוגדנים שנועדו לנטרל את הנגיף.

במקביל, נמשכים החששות מפני זן דלתא המקורי. ד"ר אנתוני פאוצ'י, שמוביל את המאבק בקורונה מטעם הבית הלבן, התריע כי הווריאנט מתפשט במהירות בארה"ב וצפוי להיות הזן המוביל בתוך שבועות אחדים. עד כה, דלתא אחראי לכ־20% מכלל מקרי ההידבקות. "זן הדלתא הוא האיום הגדול ביותר לארה"ב מול הניסיון שלנו להכחיד את נגיף הקורונה", אמר.

ממשלת צרפת הודיעה אתמול כי זן דלתא אחראי ל־10% ממקרי ההידבקות החדשים במדינה, לעומת שיעור של 2%־4% בשבוע שעבר. גם במדינות נוספות באירופה, באמריקה הלטינית ובאפריקה ישנם דיווחים על קצב התפשטות גובר של זן דלתא, ובארגון הבריאות העולמי התריעו כי נרשמת האטה בקצב הירידה במספר המקרים ברחבי העולם.

בניו זילנד הממשלה הטילה אתמול מגבלות חדשות על אזור הבירה וולינגטון, לאחר שאזרח אוסטרלי שהגיע כשהוא נושא את הנגיף טייל בעיר וביקר במספר אתרי תיירות פופולריים. הצעדים כוללים הגבלת התקהלות עד 100 איש, ריחוק חברתי במקומות ציבוריים וחובה לעטות מסיכות בתחבורה הציבורית.

"זה לא סגר", הבהיר כריס היפקינס, השר המתאם את המאבק בקורונה מטעם הממשלה. אולם הוא הזהיר כי אם יתגלו מקרים בלתי קשורים לתייר בתוך הקהילה, ייתכן שלא יהיה מנוס מהטלת סגר.