גלי פלג, אחותה של טל בירן, שנהרגה באסון הרכבל באיטליה, התייחסה היום (ראשון) בראיון לחדשות 12, לשאלת האפוטרופסות של איתן בירן, הילד ששרד את האסון. גלי אמרה כי היא ובעלה רון פרי מעוניינים לגדל את איתן, שנמצא בחזקת דודתו, אחותו של אביו עמית בירן. 

לאחר התאונה, איה אחותו של האב איתן קיבלה את האפטרופוסות עליו. לטענת משפחתה של אמו של איתן, מדובר היה ממחטף. בני המשפחה שכרו עו"ד באיטליה והחלו בפניות למשרד החוץ. הם סבורים שמקומו של איתן פה בארץ. 

פלג טענה כי "טל לא הפסיקה לדבר על זה שהיא רוצה לחזור לפה, לארץ. עם כולם, עם המשפחה עם החברים. דובר על זה שהיא תחזור השנה. אנחנו לא הולכים לוותר על איתן, אנחנו הולכים להילחם עליו. הצוואה של אחותי, אמנם הייתה בעל פה, אבל זה היה להיות פה בישראל". 

פלג המשיכה ואמרה כי "היינו בעמדה פגיעה וחלשה ובעצם שכחו שיש את משפחת פלג שאיבדה יותר אנשים וקרובים. פשוט התעלמו מאיתנו לגמרי. אנחנו תלויים באיה ומה שהיא מחליטה ומרגישה. אחותי אמרה לי שאם משהו חס וחלילה יקרה לה, היא מבקשת שאני זאת שתדאג לאיתן. אני אמורה לגדל אותו כאילו הוא הבן שלי. נעשה הכול כדי שהוא יהיה שלנו והוא יגדל בארץ". 

רון פרי, בעלה של פלג הוסיף: "יש לנו את היכולות, יש לנו את האמצעים, יש לנו את הלב היהודי, הישראלי והטוב, כדי להעניק לו את החיים הכי טובים שהוא יכול לקבל. כשאיתן היה מאושפז, איה ניגשה לשמוליק, אבא של טל וסבא של איתן, ואמרה לו שיש צורך למנות אפוטרופוס באופן מיידי. הם סיכמו ביניהם שלאור העובדה שהיא רופאה והוא דוברת את השפה, היא תיקח על עצמה את הנטל של האפוטרופסות, שהוא כמובן יהיה זמני". 

עוד הוסיף פרי כי "שמוליק השתתף בלוויות ומיד לאחר מכן חזר לאיטליה. כשהוא הגיע לאיטליה הוא בעצם גילה שאם לא מערערים על האפוטרופסות, היא בעצם הופכת לקבועה בתוך עשרה ימים. שמוליק ניסה לשכנע את משפחתה של איה להגיע לבית המשפט ולהגיד שסוכם שזה יהיה זמני. הם סירבו ומאז אנחנו בסיוט הזה. אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו עם ילד שהולך לבית ספר קתולי. אנחו רוצים ילד שיחגוג את החגים היהודים ולא רק חג המולד".