התפשטות וריאנט הדלתא בעולם: רועי טוויטו, ישראלי שחי בלונדון, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על ההחלטה הדרמטית בבריטניה - על הסרתן הכמעט מוחלטת של הגבלות הקורונה. בראשית השיחה ב-103FM היא נתבקש להעריך האם רוב הבריטים מרוצים מההחלטה, או שמא הם חוששים. טוויטו השיב: "תלוי בגיל שלהם - כי כל אחד חווה את המשבר בצורה שונה, הצעירים ברובם די שמחים שזה קורה".

הוא הוסיף כי "כאשר מסתכלים על כמות המחוסנים היומית, הנמצאת כעת בשפל, ראש הממשלה ג'ונסון אמר משהו חכם - 'אם לא נפתח אז מתי נפתח? בספטמבר הילדים יחזרו לבתי הספר'". טוויטו הסביר כי בבריטניה הדגישו - "יש כמות מסוימת של אנשים שצריכים לקבל חסינות, אפשר לצאת להתחסן או לצאת לרחוב ולקבל את המחלה".

קורונה בבריטניה, ארכיון (צילום: רויטרס)

המגישים ציינו כי "ג'ונסון אמר כמעט מפורשות - 'אנחנו עושים את הניסוי הבריאותי הגדול בעולם למלחמה בקורונה'", וטוויטו הגיב: "זו לא הפעם הראשונה בה בריטניה עושה את זה, היא גם הייתה הראשונה שריווחה  את המרווח בין החיסונים, כשהגיעו יותר חיסונים וראינו שלא מספיק אנשים מגיעים למנה ראשונה אמרו נקדם את המנה השנייה". לדבריו, ג'ונסון רואה עצמו כצ'רצ'יל שצריך להיות אמיץ.



"הוא חטף קשה את הקורונה אבל רץ עם זה קדימה", הסביר הישראלי המתגורר בלונדון, "לרוב האנשים נמאס כבר - לא אמרו תסתובבו חופשי אלא אנחנו מעבירים את האחריות לציבור". הוא נשאל כמה מהבריטים באמת לוקחים אחריות, והאם הוא רואה אנשים עם מסכות בחללים הסגורים."אני רואה ברכבת התחתית ובסופרמרקט אנשים עם מסכות", סיפר, "נכון שהסירו את חובת המסכות, אבל אנשים כן עוטים אותם. אני לא רואה את זה אצל הצעירים".

טוויטו התייחס לתרחיש לפיו אזרח שייכנס לסופרמרקט יידרש לעטות מסכה, ויענה שג'ונסון הורה שלא. "שאלו אותו 'מתי תשים מסכה' והוא אמר 'בחללים סגורים ואם ארגיש שזה מפריע למישהו'. האנגלים לא רוצים להעליב, אם יבקשו בד"כ אנשים ישימו", הסביר, "אני מחוסן בשתי מנות, ולא נדבקתי מחבר שהיה אצלנו לאחר שנדבק". 

הוא נשאל האם בממלכה חוששים מתרחיש לפיו יתפתח בשטחה וריאנט חדש, והשיב: "זה לא מוזכר פה בחדשות, אני מודע לזה, אני יודע שזה יכול לקרות. יכול להיות שיעשו את הניסוי, יראו שיש עלייה בתחלואה אבל בתי החולים לא מתמלאים בחולי קורונה". לדבריו, זו השאלה ששואלים את עצמנו פה - האם יחזרו לחיים ובריטניה תהיה מודל לעולם.