ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (חמישי) דיון בנושא מתן חיסון שלישי משלים ביחד עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בקריה בתל אביב.

בתום הדיון אמר רה"מ, כי "במהלך הבוקר הוצגו לי ע"י שר הבריאות ומנכ"ל משרדו השיקולים וההמלצות של ועדת החיסונים. המלצות אלה, של ועדת המומחים, הן כבדות משקל. אני מבקש להודות לכל חברי הוועדה על עבודה מאוד יסודית ומקיפה".

בנט הוסיף כי "האסטרטגיה שלנו ברורה: לשמור על החיים, ולשמור על שגרת החיים של מדינת ישראל. התכנית שלנו מעניקה לכם, לאזרחי ישראל, שלוש שכבות הגנה: הגנה על המבוגרים ועל הפגיעים ביותר באמצעות "מגן אבות", הגנה עליכם באמצעות עטיית מסיכות והגנה כוללת באמצעות החיסונים".

לסיום אמר, "אני קורא למי שעוד לא עשה זאת - צאו להתחסן. במהלך היום אנחנו נשלים את עבודת המטה לגיבוש תכנית הפעולה ונציג זאת בפניכם בהקדם האפשרי. אנחנו נמשיך בטיפול במגפה ובהתפרצות הדלתא בצורה יסודית ואחראית - ביחד".

במסגרת הניסיונות לבלום את העלייה בתחלואה, נכנס הבוקר לתוקפו התו הירוק. במסגרתו, לאירועים עם יותר ממאה משתתפים תותר רק כניסת מחוסנים, מחלימים או מי שיציג בדיקת קורונה שלילית.

לאחר המלצת הצוות לטיפול במגיפות, הפרופ' רן בליצר שהשתתף בדיון, אמר הבוקר בגל"צ: "זו החלטה מאוד קשה, שהתקבלה בחוסר ודאות וללא נתונים טובים על תופעות הלוואי. אין לנו את המספרים הגדולים שאנחנו אוהבים בקבלת החלטות מהסוג הזה" .

בתוך כך, על אף המאמצים הרבים מצד הממשלה להעלות את מספר המחוסנים היומי, ישנם עדיין מאות אלפי אזרחים שטרם חוסנו. עד כה חוסנו 5,772,362 אזרחים במנה הראשונה ו־5,334,736 אזרחים במנה השנייה. שלשום חוסנו כ־5,500 אזרחים במנת החיסון הראשונה ועוד כ־13,500 במנת החיסון השנייה. בכך למעשה, ניתן לראות ירידה משמעותית בקצב החיסונים לעומת השבועות הקודמים.

אמש, התכנסה ועדת החיסונים במשרד הבריאות, כשעל הפרק אישור מתן חיסון שלישי נגד קורונה לאוכלוסייה המבוגרת. במהלך הדיון המליצו מומחי משרד הבריאות כי יש לתת את מנת החיסון השלישית לקשישים, אך טרם הגיעו להסכמה לגבי גיל המחוסנים. 

לקראת הדיון דווח כי חברת פייזר הבטיחה לדאוג למלאי חיסונים. עם זאת יש חשש שהפעם הציבור המבוגר לא ימהר להתחסן, לפני שיש אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי. על רקע המחלוקת סביב השאלה אם לתת חיסון שלישי לאוכלוסייה המבוגרת לפני שהתקבל אישור אמריקאי לשימוש, יותר ויותר גורמים במערכת הבריאות טוענים כי מדובר בהחלטה קשה, שמסתמכת על תחושות בטן ולא על נתונים.

מירב כהן דיווחה בוואלה! כי בכירים במערכת הבריאות מביעים הסתייגויות ממתן מנת חיסון שלישית לכלל אוכלוסיית הקשישים בארץ. זאת לפני שניתן אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי ועריכת ניסוי מסודר בארץ. הבכירים טוענים כי צריך להתמקד בחיסונם של למעלה ממיליון איש שהינם בני 12 ומעלה שטרם התחסנו.

“משרד הבריאות נאלץ לחסן את הקשישים כי הממשלה הנוכחית לא מאפשרת לו להטיל הגבלות, וזה מה שנותר לו בסל הכלים שלו”, אמר לוואלה! ד”ר אורן קובילר, וירולוג מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב וחבר עמותת מדעת.

בינתיים, חברת פייזר פרסמה אתמול נתונים על החיסון השלישי שהיא מפתחת. לדבריה, המנה השלישית מעלה את הנוגדנים נגד זן דלתא פי חמישה בקרב בני 18 עד 55, ופי 11 בקרב בני 65 עד 85. החברה ציינה שהיא מקווה לקבל אישור חירום ממנהל המזון והתרופות כבר באוגוסט.