מדליה שנייה לישראל: נבחרת הג'ודו זכתה בארד


משלחת הג'ודו הישראלית אמנם לא זכתה במדליות אישיות בטוקיו, אך היום (שבת) פיצתה על כך בתחרות הקבוצתית: נציגינו בטוקיו זכו במדליית הארד דרך בית הניחומים. הניצחון הובטח בזכות 1:4 על רוסיה בקרב המכריע, אליו הגיעו הלוחמים של אורן סמדג'ה ושני הרשקו אחרי ניצחון על ברזיל במסלול המפסידות, לשם נשרה בעקבות הפסד לצרפת ברבע הגמר.

כמיטב המסורת, הפוליטיקאים ואנשי הציבור מיהרו לרשתות החברתיות על מנת לברך אותם. שרת התחבורה מרב מיכאלי רשמה: "ככה זה שנשים וגברים נלחמות ונלחמים יחד. מדליה מרגשת וחשובה במיוחד, קבוצתית ולאומית במובן הכי יפה של המילה. אלופותים!". שר התיירות ואלוף ישראל וסגן אלוף אירופה בג'ודו לשעבר, יואל רזבוזוב כתב כי "יש מדליה! ברכות לנבחרת ישראל בג'ודו על הניצחון בתחרות הקבוצתית. תחרות מדהימה, גאה בכם".

ספינה בבעלות ישראלית הותקפה במפרץ עומאן

ספינה בבעלות ישראלי הותקפה במפרץ עומאן, כך על פי דיווח של משרד ההגנה הבריטי. משרד לא מסר פרטים נוספים, פרט לכך שהאירוע התרחש ביום חמישי בלילה ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט.

מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית בבעלות אייל עופר. בתקיפה נהרגו שני אנשי צוות. בהמשך, דיווח ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" כי התקיפה בוצעה בתגובה לתקיפה ישראלית בשדה תעופה בסוריה. בנוסף, על פי גורם במשרד ההגנה האמריקאי, חוקרים אמריקאים החלו לחקור את המקרה ואישרו כי ההתקפה בוצעה על ידי מספר מזל"טים, אך הם אינם הודיעו באופן רשמי מי עומד מאחורי ההתקפה.

בתוך כך, שר החוץ בני גנץ שוחח עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים בעניין. שר החוץ יאיר לפיד שוחח גם הוא עם מקבילו, שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב, והבהיר: "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור, הרס וחוסר יציבות הפוגעים בכולנו. לעולם אסור לשתוק למול הטרור האיראני הפוגע גם בחופש השיט". בנוסף, הנחה לפיד את השגרירויות בוושינגטון, בלונדון ובאו"ם לפעול מול בני שיחם בממשל ובמשלחות הרלוונטיות במטה האו"ם בניו יורק. 

הספינה הישראלית (צילום: REUTERS/Hamad I Mohammed)
הספינה הישראלית (צילום: REUTERS/Hamad I Mohammed)

בן 48 טבע למוות בחוף פולג בנתניה, פעוט נפצע קשה בתאונת דרכים בנגב

פעוט כבן שנה נפצע היום (שבת) באורח קשה בתאונת דרכים סמוך לצומת סוסיה שבנגב. בתאונה נפצעו ארבעה נוספים באורח בינוני, שלוש נשים כבנות 30, 50 ו-60 וכן ילד כבן שנתיים. צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו את הפצועים לבית החולים סורוקה בעזרת מסוק שהוזעק למקום וכן עם ניידות טיפול נמרץ. בן השנה פונה כשהוא מורדם ומונשם וסובל מחבלה בראשו.

כשעה לאחר מכן, גבר בן 48 טבע למוות היום (שבת) בחוף פולג בנתניה. צוותי מד"א שהגיעו לחוף ביצעו בו פעולות הנשמה, אך נאלצו לקבוע את מותו. 

אמבולנס מד''א בחוף פולג בנתניה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א בחוף פולג בנתניה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

טראמפ הפעיל לחץ על בכירים אמריקאים שיכריזו על "הונאת בחירות"

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, לחץ על בכירים במשרד המשפטים האמריקאי ובהם ריצ'רד דונוהי, התובע הכללי לשעבר, וג'פרי רוזן, ממלא מקומו, להצהיר כי הבחירות האחרונות בארצות הברית היו מזויפות. ציטוטים מהשיחות שהתקיימו בין הצדדים בדצמבר 2020 פורסמו אמש (שישי) ברשת CNN.

במהלך השיחות, לחץ טראמפ על רוזן להצהיר כי הבחירות היו "לא חוקיות" ו-"מושחתות": "תכריז שהייתה הונאה בבחירות, לי תשאיר את היתר", כך צוטט הנשיא הרפובליקני לשעבר. השיחות בין הצדדים הועברו לוועדת הפיקוח של הבית הלבן, כחלק מחקירת אירועי גבעת הקפיטול ב-6 בינואר, וציטוטים אלו היוו ראייה למאמציו של טראמפ ללחוץ על משרד המשפטים לתמוך בטענותיו לעניין הונאת הבחירות.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)