ספינה בבעלות ישראלי הותקפה במפרץ עומאן, כך על פי דיווח של משרד ההגנה הבריטי הבוקר (שישי). בתוך כך, המשרד לא מסר פרטים נוספים, פרט לכך שהאירוע התרחש ביום חמישי בלילה ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט. מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית בבעלות אייל עופר.

עומאן, צה"ל והצי האמריקאי, שמפטרל באזור, טרם הגיבו על המצב, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. האירוע מתרחש על רקע המתיחות האזורית המוגברת, בייחוד בנוגע לאיראן, שנמצאת כיום בעיצומו של משא ומתן על הסכם הגרעין.

עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שאירוע כזה מתרחש באזור. בתחילת החודש האחרון ספינה משא, שבעבר הייתה בבעלות ישראלית, עלתה באש בצפון האוקיינוס ההודי לאחר ש"נשק בלתי ידוע" פגע בה, זאת לאחר שעגנה בנמל ג'דה שבסעודיה והייתה בדרכה לכיוון חופי איחוד האמירויות, כך דווח באתר החדשות הלבנוני "אלמיאדין", המקורב לארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, במרץ השנה, אוניית משא הנמצאת בבעלות ישראלית חלקית נפגעה מטיל איראני. האונייה הייתה בדרכה מטנזניה להודו, והיא נפגעה מהטיל כשעברה בים הערבי, סמוך לתימן. מערכת הביטחון עודכנה על האירוע, במסגרתו נגרמה לאונייה פגיעה קלה. בעלי החברה, שהמטה שלה ממוקם בחיפה, עודכנו באירוע וההחלטה שהתקבלה היא שהאונייה תמשיך לשוט בנתיב להודו ושם תיערך בקרת נזקים. 

כזכור, במרץ האחרון פורסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" על כך שהחל משנת 2019 תקפה ישראל 12 ספינות נפט איראניות שהיו בדרכן לסוריה, סביר להניח שהמערכה שמנהלת ישראל בלב ים רחבה, עמוקה וסדורה הרבה יותר, גם ממה שעולה מכתבה זו.