מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה הודיע היום (חמישי) כי "המטרה הראשית של חיזבאללה הייתה ונשארה להילחם בכובש הציוני". הוא חזר על הקריאה לעמוד לצד הפלסטינים וקרא להם לחדש את מאבקם לכינון מדינה פלסטינית מהים ועד הירדן: "אנחנו מחכים ליום שבו האויב יעזוב את האדמה, מכיוון שזהו הסוף של כל כיבוש ושל כל כובש".

למרות זאת, נסראללה קרא ליצירת משוואה באזור, לפיה לא פוגעים במקומות ואתרים קדושים. הוא הדגיש כי שמירה על מקומות קדושים היא "לא רק מטרה של הפלסטינים, אלא של כל תנועת ההתנגדות".

נסראללה הודיע כי מיכלית הנפט הראשונה מאיראן ללבנון עומדת לצאת לדרכה בתוך שעות ספורות. נסראללה הזהיר מפני תקיפת המכלית ואמר: "מרגע הפלגתה, היא נחשבת לרכוש לבנון. שאף אחד לא יטעה ויאתגר אותנו, הנושא הזה מחובר ישירות לגאוות אנשינו ואנחנו מסרבים לבייש אותם".

בנאום שנשא נסראללה לכבוד העשוראא, היום העשירי בחודש הראשון של לוח השנה המוסלמי, הוא הצהיר כי המכלית שתגיע בקרוב ללבנון לא תהיה לבדה וכי בעקבותיה יצאו נוספות. "אנו מבינים שיש לנו אתגרים רבים, לאור האיומים הנוכחיים. אני מודה לאיראן על תמיכתה הקבועה בלבנון", הוסיף מנהיג חיזבאללה שטען כי "ידו הכרותה של השהיד סולימאני בשדה התעופה העיראקי היא עדות שאיראן לא נוטשת את חבריה".

"במשך ארבעה עשורים איראן לא התערבה בנעשה בלבנון. אנחנו לא כלי בידיו של אף אחד. הדבר הנכון למדינת לבנון הוא לעמוד בהתחייבותה. לאף אחד אין כוח עלינו וזו תהיה טעות מצידנו לדחוף לפעולות לא נכונות", הוא המשיך.

נסראללה האשים את ארצות הברית בניהול מסע תעמולה נגד לבנון, מתוך השגרירות המקומית: "הם מנהלים את המלחמה הכלכלית והתקשורתית נגדנו. השגרירות היא לא נציגות דיפלומטית אלא שגרירות של קואליציה נגד לבנון. לכל מי שסומך על האמריקאים במלחמה הזו, תיזכרו את אפגניסטן".

כוחות הטליבאן בסיור בעיר שכבשו באפגניסטן (צילום: רויטרס)
כוחות הטליבאן בסיור בעיר שכבשו באפגניסטן (צילום: רויטרס)

עוד הוא הזהיר כי "כל נשיא בארצות הברית עומד למעשה בראש העריצות הגדולה בעולם. הריבונות באזורנו שייכת לעמיה ולמדינותיה, כמו גם עושרה – הנפט, האדמה והמים".

"לאחר התבוסה של האמריקאים באפגניסטן, העיניים נמשכות לכיבוש האמריקאי בסוריה ועיראק", המשיך מנהיג חיזבאללה, שתיאר את החלטת האמריקאים לצאת מעיראק כ"הישג גדול". 

"התירוץ של האמריקאים לשהות בצפון סוריה הוא לסייע במאבק בדעא"ש, אך זה טיעון שקרי. ממשלות האזור מסוגלות לחסל את התופעה הזו לבדן ולא זקוקות לסיוע אמריקאי. האמריקאים בעצם מקלים את התפתחות דעא"ש ועוזרים לו לעבור מאזור לאזור", אמר נסראללה, שטען כי על האמריקאים לעזוב את האזור שכן "כל מטרתם היא לגנוב נפט".