ברקע המשבר הכלכלי: סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה היום (שני) כי שלושה אנשים נהרגו במהומות שפרצו במחאה על המחסור המחריף בדלק במדינה.

הסוכנות מסרה כי בתקרית הראשונה, ריב בנוגע לעסקת דלק בעיר טריפולי שבצפון לבנון התפתח לקרב יריות בתחנה, בו נזרק בשלב מסוים גם רימו יד, וכתוצאה ממנו נהרגו שני גברים. כמו כן, החשוד במעשה הסגיר את עצמו לתחנת המשטרה, כך דווח בכלי תקשורת מקומיים.

בתקרית השנייה גבר נורה בתחנת דלק בצפון המדינה ומת בבית החולים בסמוך למקום. היורה הסגיר עצמו גם כן לרשויות. "המצב קשה מאוד, לא נוכל להתמודד איתו עוד הרבה זמן", אמר פאדי אבו שקרה, גורם המעורב בהפצת דלק במדינה לגוף תקשורת מקומי.

חברת החשמל הלאומית בלבנון, התלויה בדלק מיובא, מספקת שעות ספורות של חשמל ביום לבתים ולעסקים. כמעט 80% מאוכלוסיית המדינה חיים כיום בעוני, כך הודיע בשבוע שעבר משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים.

המטבע הלבנוני נמצא אף הוא בצניחה מתמדת, וכעת הוא נמכר ב -20,000 לירות לבנוניות לדולר בשוק השחור, בעוד השער הרשמי נקבע על 1,500 לירות לדולר. מחירו של ליטר דלק עלה בשנה האחרונה ביותר מ -220%, מה שהוביל לשוק שחור המשגשג במסגרת התנאים.