"המלחמה הימית" בין ישראל ואיראן צפה בחודשים האחרונים לכותרות, בעקבות שורת התקפות על כלי שיט ברחבי האוקיינוסים, אך דוח חדש שפורסם היום (שלישי) באתר חדשות נור האירניות טוען כי מאז חודש אפריל 2019, ישראל תקפה 14 פעמים כלי שיט של איראן. על פי הדוח, ב-14 ההתקפות הותקפו 12 כלי שיט שונים, כאשר חלקם הותקפו מספר פעמים. חשוב לציין כי ישראל מעולם לא טענה כי ביצעה את מרבית האירועים אותם טוען הדוח כי ביצעה.

הדוח החדש מציין במפורש את הספינה האירנית "Saviz" אשר הותקפה בחודש אפריל האחרון. לטענתם, המטרה הישראלית היא למנוע מאיראן להעביר נפט למדינות אחרות ולכן מתמקד בחבלה במיכליות נפט. בנוסף, בדוח נטען כי על מנת לטשטש את צעדיה, ישראל נעזרת במדינות מערביות אחרות על מנת "להשחיר" את שמה של איראן ולטעון כי תקפה את הספינה במפרץ עומאן, בהתקפה שגבתה את חייהם של שני עובדי סיפון.

לטענת האיראנים, הצעדים של ישראל ומדינות המערב נועדו לייצר לחץ על איראן לקבל את התנאים של ארצות הברית במשא ומתן במהלך השיחות להחזרת האמריקאים אל הסכם הגרעין. המטרה השנייה, כך על פי הדוח, היא לבצע מניפולציות על דעת הקהל הרחב על מנת שיצדיקו את הפעולות נגד האיראנים.