פרשת "התיק השקוף": נציגי הצבא הציגו למשפחתו של קצין אמ"ן שמת בכלא את תוצאות בדיקות הדם שנערכו במסגרת חקירת נסיבות מותו. דגימת דמו הועברה לבדיקה במעבדה מתמחה בארה"ב, שהתבקשה לבדוק את הריכוז בדם של שתי תרופות שנטל הקצין, בהתאם למרשם רופא. התרופות הללו נמצאו בדמו לאחר מותו, במסגרת נתיחה שערך המכון לרפואה משפטית של משרד הבריאות.

לצד זאת, מהתוצאות עולה כי ריכוז אחת התרופות תואם את הריכוז הצפוי בעקבות נטילה סדורה של התרופה (אינו חריג). בדיקת ריכוז התרופה השנייה לא צלחה, זאת משום שמדובר בטכנולוגיה מורכבת, ותוצאה שכזו מתקבלת לעיתים. ממצאי בדיקת המעבדה הועברו במסגרת החקירה למכון לרפואה משפטית, וייבחנו על ידי הגורמים המומחים בתחום, במטרה למצות את החקירה.

הוריו של הקצין מסרו בהתייחס למידע שהועבר להם: "מהרגע הראשון טענו שבננו לא התאבד, אלא נסיבות אחרות הובילו למותו הטרגי. תוצאות הבדיקות הטוקסיקולוגיות החלקיות שהתקבלו עד כה משקפות שלא היה מינון יתר של תרופות בדמו, ומחזקות את הערכתו שבננו לא בחר ליטול את חייו".

"בננו עבר תקופה קשה עם מעצרו, אבל ידע להתמודד ושידר, בשיחות ומפגשים עימנו, תעצומות נפש אדירות. כפי שהבהרנו למפקד היחידה ולנציג הפרקליטות, אנחנו דורשים מיצוי מהיר של החקירה וקבלת התוצאות הסופיות של בדיקות הדם ויתר פעולות החקירה שמבוצעות בצה"ל. הכרתו כחלל צה"ל הייתה מתבקשת כבר מהרגע הראשון, אבל מתחזקת נוכח ממצאי בדיקות המעבדה. על ראש אכ"א והרמטכ"ל לקחת אחריות, להכיר בו חלל צה"ל ולא להמשיך ולייסר אותנו", הוסיפו.

כזכור, לפי פרסום "מעריב" הקצין אושפז בחדר המיון בבית החולים רמב”ם בחיפה לאחר אירוע רפואי שעבר בתא המעצר, כחודשיים לפני מותו, וכן דבר אשפוזו במיון נודע למשפחתו רק לאחר מותו.

בתוך כך, לפני כחודשיים בית הדין הצבאי בקריה הורה על הסרתו של צו איסור הפרסום על נסיבות מותו של קצין המודיעין בכלא לאחר שהסתיים התחקיר בנושא והנתונים הוצגו למשפחה. ההורים נפגשו עם גורמי התצ״ר וקיבלו עדכון ביניים באשר לחקירת נסיבות המוות. "בשלב זה רב הנסתר על הגלוי ואנו ממתינים למיצוי החקירה", נמסר מעו"ד בני קוזניץ המייצג את המשפחה.

מצה"ל נמסר כי "החקירה המדוברת נפתחה בעקבות מידע בדבר פגיעה חמורה בביטחון המדינה. מהחקירה שהתנהלה בנושא עלו חשדות כי הקצין ז"ל, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, ביצע באופן מודע מספר פעולות שפגעו קשות בביטחון המדינה. הקצין שיתף פעולה בחקירתו והודה ברבים מהמעשים שיוחסו לו".

עוד נמסר כי "החקירה העלתה כי הקצין פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. נדגיש כי הקצין לא הופעל על ידי גורם זר או עמד בקשר עם גורמים עוינים. לצד זאת, החקירה העלתה גם כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם. בחקירה נבדקו גם הליכי הבקרה והפיקוח ביחידתו של הקצין, ובמקביל נערך תחקור פיקודי-מקצועי ביחידה, לטובת למידה והפקת לקחים".