פרשת "התיק השקוף": קצין המודיעין שמת בכלא אושפז בחדר המיון בבית החולים רמב”ם בחיפה לאחר אירוע רפואי שעבר בתא המעצר, כחודשיים לפני מותו - כך נודע ל"מעריב". דבר אשפוזו במיון ברמב”ם נודע למשפחתו רק לאחר מותו.

הקצין פונה למיון לאחר שלא חש בטוב. לאחר הבדיקה, האבחנה והטיפול במיון - שוחרר הקצין חזרה לכלא ללא צורך בהעברה למחלקה אחרת לאשפוז.

הפינוי והטיפול במיון לא דווחו למשפחתו של הקצין, וגם הוא מצדו לא עדכן את מקורביו באירוע החריג. סיבת האשפוז לא לחלוטין ברורה גם בשלב זה. בחקירה ובניתוח הרפואי של הנתונים צפויים גם לבדוק אם יש קשר בין שני האירועים.

ככל הנראה, סיבת ההגעה למיון הייתה קשורה לטיפול הרפואי־פסיכיאטרי שקיבל בכלא. לא מן הנמנע כי יתגלה שגם במקרה הזה מדובר בסוגיה הקשורה למינון הכדורים שקיבל.

מבחינה רפואית, לא היה מדובר באירוע חמור שדרש טיפול מורכב, ובשום שלב - גם לאחר האירוע הזה וגם במהלך כל שהייתו של הקצין בכלא - לא יוחסו לו נטיות אובדניות.

בצה”ל מעריכים בסבירות גבוהה כי הקצין שם קץ לחייו בכלא. אולם מצלמות האבטחה מתעדות בליעה של ארבעה כדורים בלבד. בימים הקרובים צפויים להתקבל ממצאים נוספים הקשורים לנתיחה שלאחר המוות, שצפויים לגלות אם מעבר לאותם ארבעה בלע הקצין כדורים נוספים.

עם זאת, קיימת אפשרות כי מבחינה רפואית לא ניתן יהיה לקבוע באופן נחרץ את הגורם הישיר למותו. מכל מקום, ייבדק גם קשר אפשרי בין שני האירועים – האשפוז ברמב”ם ומותו של הקצין - שהתרחשו בפער של חודשיים.

בעקבות פרסום עמדת צה”ל כי מבחינה ביטחונית אין מניעה לפרסם את שמו ותמונתו של הקצין וכי מדובר בבקשת המשפחה, הגיבו הוריו בחריפות ומסרו: “דובר צה”ל שכח שאנחנו לא בשנות ה־80, וכמו שאי אפשר להעלים אף אדם - כך אי אפשר לתדרך עיתונאים ולפרסם הודעות בלתי אחראיות. תוכן הדברים מנוגד לסיכומים עם הפרקליטות, שכן הסיכונים הביטחוניים שבפרסום עדיין לא נבחנו על ידי אגף המבצעים”.