מתחמי בדיקות הקורונה הפזורים ברחבי הארץ נפתחו הבוקר (רביעי) במתוכנת מצומצמת, ונסגרו ב-12:00, זאת, לקראת כניסת יום כיפור. המשמעות היא כי רבים מהאזרחים יידרשו להישאר בבידוד עד חזרת הפעילות במתחמים. מערך הדיגום שיבא טרגט מסר כי לא נרשמים עומסים חריגים, אם כי מאות הגיעו למתחמים השונים במטרה להספיק להיבדק עד היום. 

מתחם הבדיקות באיצטדיון סמי עופר בחיפה נראה ללא תורים, וכך גם במתחם באשדוד שנראה דליל מאדם. עם זאת, בפתח תקווה ובראשון לציון דווח על עומסים קלים במתחמים.

נתן שלו, בן 38, המתגורר בנחלאות, הגיע לעמדת הבדיקות המהירות בתחנת מד"א בשכונת רוממה שבירושלים. "כן תו ירוק לא תו ירוק, אני רוצה ללכת בלב שלם לבית הכנסת הערב ולדעת שאני לא מסכן את המתפללים המבוגרים", אמר לוואלה!, "היתה משמעת ברזל בראש השנה בכל הנושא של בדיקות קורונה בבית הכנסת אצלנו, ואני מקווה שגם שגם ביום כיפור זה יקרה".

אוריה בן ה-21, הגיע להיבדק לאחר שהתבקש לעשות זאת, כמו שאר המתפללים בישיבת ההסדר בה הוא לומד ביו"ש. "אין מצב להכנס לתפילות מבלי להציג תו ירוק, אחרי ראש השנה התברר לנו שאחד המתפללים היה חולה מאומת, למרות שכולם מחוסנים, כולם הלכו להיבדק שוב ואני מאמין שיום כיפור יעבור בשלום", אמר לוואלה!. 

מתחם בדיקות קורונה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מתחם בדיקות קורונה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ביישוב ג'סר א-זרקא, שבו נפתח המתחם ב-08:00, נשרך תור קבוע של כ-120 איש. עם זאת, התור מתקדם ביעילות. תושב הכפר, אניס ג'ורבאן, תלמיד י"ב בן 17 הוא אחד המתנדבים הרבים במקום. בין היתר, הוא מסייע לתושבים המתקשים למלא את הטפסים המקוונים: "זה חשוב כדי שכמה שיותר אנשים ייבדקו ובזכות זה הכפר יישאר בריא", אמר.

למתחם מגיעים גם לא מעט תושבים מיישובי הסביבה היהודים, בהם לא מתקיימות היום בדיקות. סלים עמאש, נהג האוטובוס תושב הכפר בן ה-35 שהגיע עם האחיינית חאנונה והבן חמדאן, סיפר לוואלה!: "באנו עם הילדים בגלל בית הספר בכפר אותו השביתו לפני שבוע בגלל מורה חולת קורונה, מאז הם בבית עד שיעברו שתי בדיקות". 

קורונה - ילדים עם מסכה בבית הספר, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה - ילדים עם מסכה בבית הספר, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 9,539 חולי קורונה חדשים, ו-696 נוספים אובחנו מחצות עד השעה חמישה לעשר בבוקר. עוד עולה מהנתונים, כי במדינת ישראל ישנם כ-84 אלף חולים פעילים, בהם 140 במצב בינוני ו-650 חולים במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 172, ומספר הקורבנות על 7,444. עוד עולה מהנתונים, כי כ-173 אלף ישראלים נמצאים כעת בבידוד, וכי 4.4 מיליון היו עד כה בבידוד. 

כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 5.95%, מתוך כ-165 אלף בדיקות שבוצעו, ירידה קלה מהנתונים שנרשמו ביממה הקודמת. מקדם ההדבקה עומד על 1.06, ומדבר בעלייה לעומת היממה הקודמת. מרבית המאומתים הם בני 0-9, כאשר קבוצת הגיל הדומיננטית אחריהם היא בני 20-29. קבוצת הגיל ממנה נרשם מספר החולים הנמוך ביותר היא בני ה-90 ומעלה.

מהנתונים עולה גם כי מספר הישובים המוגדרים "ירוק בוהק" על פי תוכנית הרמזור (יישובים בהם לא נרשמה תחלואה חדשה במשך לפחות שבוע) עומד על 248, כאשר לצידם ישנם 447 ישובים ירוקים. בנוסף, מספר הישובים הצהובים עומד על 349, מספר הכתומים על 209 והאדומים - 111.

תור לבדיקות קורונה ב''דרייב אין'' (צילום: אבשלום ששוני)
תור לבדיקות קורונה ב''דרייב אין'' (צילום: אבשלום ששוני)

מרבית החולים (כ-67 אחוזים מהם) מגיעים מהמגזר הכללי, כאשר רק 3 אחוזים מכלל החולים המאובחנים ביממה האחרונה חלו לאחר ששבו מחו"ל. מרבית השבים מחו"ל שאובחנו ביממה האחרונה הגיעו מאוקראינה, המוגדרת מדינה בסיכון, כאשר 93 מתוך כלל המאומתים הם חשד למקרה של תחלואה חוזרת. 62 אחוזים מהחולים שאובחנו ביממה האחרונה אינם מחוסנים, ו-32 אחוזים הם מחוסנים ותיקים, כאשר אחוז אחד מהחולים - החלימו בעבר מן הנגיף. עד כה, בוצעו במדינת ישראל 14.6 מיליון חיסונים לכ-6 מיליון אזרחים, כמחציתם קיבלו שלוש מנות חיסון.

מהנתונים הנוגעים למערכת החינוך עולה כי אחוז הבדיקות החיוביות בקרב התלמידים עומד על שבעה אחוזים, ובקרב הצוותים - על 6.5 אחוזים. מספר התלמידים המבודדים עומד על 163,143, לצד למעלה מ-3,700 אנשי צוות מבודדים. מספרי החולים עומדים כעת על 44,112 ו-2,330 (בהתאמה). כמו כן, מהנתונים עולה כי 800,469 מהתלמידים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, וקרוב ל-619 אלף מהם קיבלו שתי מנות. מדובר בכ-25 אחוזים מכלל התלמידים במערכת החינוך.

בתוך כך, מדובר צה"ל נמסר כי נכון להיום, 2,570 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל ומשרת אחד שמוגדר במצב קשה. נכון לאתמול, ישנם2,371 הנמצאים בבידוד ביתי.