כחלק מההכנות לחזרה ללימודים בבית ספר בצל תחלואת הקורונה, ביום חמישי הקרוב, צוותי מגן דוד אדום חילקו עד היום (שני) כ-1.15 מיליון ערכות לבדיקת האנטיגן לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים. יחד עם זאת, במד"א דווח כי נכון לרגע זה כחצי מיליון ילדים טרם הגיעו לקחת את הערכות ולהיבדק. 

חלוקת הערכות תימשך בכ-430 עמדות עד מחר בשעות הערב. בנוסף, יופעלו כ-190 עמדות בדיקה מהירה (אנטיגן) ברחבי הארץ, בהם גם מתחמי היבדק וסע. הבדיקות המהירות המיועדות למי שאינו מחוסן או מחלים, מספקות תשובה בתוך כרבע שעה ומאפשרות ניפוק תו ירוק של משרד הבריאות למשך 24 שעות. ילדים בגילאי 3 עד 12 ייבדקו ללא תשלום. 

טרם ברור עד כמה יגדל מספר הילדים הנבדקים עד מחר בשעות הערב, נתון המדאיג את אנשי מערכת הבריאות. מנכ"ל מד"א, אלי בין התייחס לכך ואמר: "מדאיג שהוריהם של כחצי מיליון מהילדים בגילאי 3 עד 12 המחויבים בבדיקה לקראת החזרה ללימודים טרם הגיעו למתחמי מד"א". עוד אמר: כי "על מנת להיות ערוכים לחזרה ללימודים לאחר חופשת הסוכות ובכדי להימנע מהעומס הגדול שעלול להצטבר במתחמים באסרו חג, תיגברנו את משמעותית את מתחמי החלוקה ואני פונה לציבור ההורים לא לחכות לרגע האחרון ולהקדים ולהגיע כבר הערב ומחר בבוקר למתחמי מגן דוד אדום ברחבי הארץ על מנת לקבל את הערכות".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מאתמול, התגלו 5,159 חולים המאומתים לקורונה, מתוך 135,349 בדיקות שנערכו. מספר החולים הקשים ירד ל-660 איש, מתוכם 227 מונשמים. 7,692 איש נפטרו במצטבר מאז פרוץ המגפה.