מזג אוויר חורפי בדרך וכדי להתנחם כאשר בחוץ גשם, איך לא, רבים מאיתנו פונים לאוכל מנחם. ומה יותר טוב מתבשיל טוב שמוגש על מחבת חמה ומריחה היטב. להגדרה הזאת של אוכל מנחם, מהיר וטעים עונה המלכה של ארוחת הבוקר – השקשוקה

מאכל כל כך ישראלי, שיש לו כל כך הרבה ורסיות. לכל עדה, לכל אדם יש את הצורה שבה הוא אוהב לאכול את השקשוקה שלו. מי שעושה כבוד למנות השקשוקה השונות היא רשת מסעדות בנדיקט, שכבר הפכה את העניין למסורת של כבוד עם פסטיבל "השקשוקה פסט"

אז יצאנו לבדוק את התפריט של רשת המסעדות ואת שלל מנות השקשוקה המיוחדות. טעמנו מנות מיוחדות, חלקן היו בהחלט שוות את ההגעה, ולא פחות מזה – מאוד פוטגניות ומזמינות - לביס ולצילום. הזמנו שלוש מנות – מנת שקשוקה קלאסית, מנת שקשוקה עם חומוס (כן, כן, חומוס) ומנה שיוצאת מהקופסא (או מהמחבת) – פולנטה שקשוקה. 

נתחיל מההפתעה שלי בארוחה, והמנה הטעימה ביותר לדעתי מכולן. לכאורה, השילוב של ביצה מדיום וול, רוטב עגבניות ופלפלים וחומוס – נשמע לא הדבר המתאים והנכון. אבל תתפלאו, זה פשוט נפלא. ניגשתי ובחנתי את המנה הזאת משלושה סוגים שונים של ביסים. ביס נקי (שכלל ביצה בלבד), ביס של ביצה בשילוב חומוס (ביתי שמוכן במקום יש לציין, וזה מורגש היטב) וביס שכלל את הלחם, החומוס והשקשוקה. 

שקשוקה חומוס, בנדיקט (צילום: פרטי)
שקשוקה חומוס, בנדיקט (צילום: פרטי)


אומנם השקשוקה קצת איבדה את מקומה המרכזי לטובת החומוס, אבל דווקא שכשהכל התערבב, נוצרה שם חגיגה ישראלית במיטבה. חצופה. הוספתי גודש של סלסה חריפה, והופ הגיע לו הניגוב בסיבוב. והכל פשוט הסתדר. 

אני מבטיח שעוד תשמעו על החומוס, אבל בואו נעבור למנה הקלאסית. בבנדיקט המנה נקראת "שקשוקה לפי הספר", והיא מורכבת משתי ביצים בתבשיל עגבניות ופלפלים פיקנטי. אם רוצים ניתן להוסיף חצילים וגבינת פטה (או צ'וריסו בתוספת 7 שקלים). המחיר – 59 שקלים. 
בתור מנה קלאסית, היא הייתה טעימה, מתובלת היטב. העגבניות והפלפלים קיבלו מקום של כבוד, ואת המנה עיתרה גבינת הפטה שבהחלט הוסיפה את הערך שלו אפשר היה לצפות. אפילו החצילים, ואני יכול להגדיר את עצמי שונא חצילים, לא הפריעו לי במנה. 

שקשוקה קלאסית, בנדיקט (צילום: פרטי)
שקשוקה קלאסית, בנדיקט (צילום: פרטי)


ליבי במזרח

עם זאת, לא יודע למה, הידיים שלי עזבו את המנה הקלאסית. הלב כנראה נשבה בקסמים שעשתה מנת החומוס. המשכתי לנגב, והייתי צריך לשכנע את עצמי לעזוב לעזאזל את הניגוב וללכת למנה הבאה. אחת שקצת יוצאת מהקופסא. 

מנת השקשוקה פולנטה, או איך שהיא נקראת במסעדה - הצהובה - כוללת פולנטת תירס עם ביצים עלומות, בייקון/טלה ותירס צלויים, פרמז'ן ושמן בצל ירוק. המחיר – 72 שקלים. 

שקשוקה צהובה (פולנטה), בנדיקט (צילום: פרטי)
שקשוקה צהובה (פולנטה), בנדיקט (צילום: פרטי)

בחרתי לטעום את המנה משתי סיבות עיקריות. האחת היא שאני אוהב פולנטה. השנייה היא כי רציתי משהו יוצא מהקופסא. אלה שתי סיבות שככל הנראה הרימו לי את הציפיות. וכגודל הציפיות כך גודל האכזבה. המנה לא תובלה היטב ולא ניכר שהביצים העלומות השתלבו ונתנו את שלהן במנה, למעט היופי הפוטוגני של המנה הזאת. 

הסייד קיק המושלם

ואם כבר בחומוס עסקינן קודם לכן, איך אפשר שלא לעסוק באחד מהכלים והמרכיבים החשובים ביותר במנת שקשוקה, הסייד קיק המושלם – הלחם. מגוון הלחמים שהוגשו עם המנות היה גדול. רוב הלחמים היו טעימים וחלת הבריוש שהגיעה לשולחן כמעט וחוסלה (אם לא הייתי עושה עבודה מאוד רצינית של שכנוע עצמי). 

לבסוף, בכל מסעדה יש סוג של משהו קטן. אחד כזה שלא ממש שמים לב אליו, אבל לפעמים יכול לעשות את ההבדל. להתחיל או לסיים ארוחה בצורה הכי טובה שיש. בבנדיקט זו הייתה סלסילת הלחמים, שמתחת לכל המאפים, הסתתרה לה חבילה קטנה של ממרח שוקולד נוטלה. דרך טובה ומתוקה לסיים (וגם לפתוח) את הארוחה. משהו קטן, שלי לפחות חתם יופי של ארוחה. 

אז אם אתם רוצים ליהנות גם אתם מפסטיבל של שקשוקה, הרשת ממשיכה ב"שקשוקה פסט" עד סוף חודש נובמבר, בכל הסניפים. אני בוודאי לא יכולתי לטעום הכל, אבל הנה כמה שקשוקות שעוד תוכלו למצוא: שקשוקה ירוקה - ביצים עלומות ברוטב שמנת, מנגולד, ברוקולי ואפונה, עם טפנאד זיתים ופטה מפוררת. מחיר – 69 שקלים; לבנה - ביצים עלומות על קרם כרובית ושמן כמהין עם אספרגוס, גזרים של איכרים ושקדים קלויים. מחיר – 71 שקלים; איטלקית - ביצים בתבשיל אמטריצ'יאנה איטלקי קצת פיקנטי והרבה טעים, עם בייקון צלוי, גאודה, פרמז'ן ובזיליקום. מחיר – 71 שקלים; סינייה - זוג ביצים על בקר קצוץ דק ופלחי תפו"א מטוגנים עם טחינה, צנוברים, שקדים, פטרוזיליה וסומאק. מחיר – 73 שקלים; טבעונית - ביצים טבעוניות בתבשיל עגבניות ופלפלים פיקנטי.