לארה לוגן, אחת העיתונאיות הבולטות של רשת החדשות פוקס, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, השוותה אתמול במהלך שידור את ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי של ממשל ביידן למאבק בנגיף הקורונה, לרופא הנאצי יוזף מנגלה, שביצע ניסויים אכזריים באסירים במחנה ההשמדה אושוויץ.

במהלך שיחה בתוכנית הפריים טיים שלה התייחסה לוגן לזן אומיקרון, וטענה כי ההתפרצות שלו באפריקה דווקא מראה שהטענות לגבי חומרת המגיפה אינן נכונות.

"תסתכלו על אפריקה. לא היו להם שיעורי התמותה מקורונה כפי שהעריכו. ומה שקורה לאורך זמן, זה שכל התגובה לקורונה ולמה שנאמר לנו מההתחלה, הכל נחשף ומתפרק, השקרים מתפוררים. אין שום הצדקה לפטר אנשים מעבודתם או לכפות חיסונים בגלל מחלה שבסופו של דבר ניתן לטפל בה בקלות", אמרה.

היא לא הסתפקה בכך, ועברה להתקפה אישית נגד ד"ר פאוצ'י, אחד המדענים הבולטים בעולם במאבק במחלות מידבקות, שייעץ לשבעה נשיאים מאז ימי רונלד רייגן. לדבריה, "הוא מייצג את יוזף מנגלה, הרופא הנאצי שעשה ניסויים על יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה ובמחנות הריכוז, ואני מדברת על אנשים מכל העולם שאומרים את זה".

הדברים עוררו תגובה נזעמת מנציגי אתר ההנצחה באושוויץ. "ניצול הטרגדיה של אנשים שהפכו לקורבנות של ניסויים פליליים בכסות רפואית באושוויץ במהלך ויכוח על חיסונים, מגיפה ואנשים שנלחמים כדי להציל חיים - זה דבר מביש. זה לא מכבד את הקורבנות, וזה תסמין רע להידרדרות מוסרית ואינטלקטואלית", נמסר.

 ד''ר אנתוני פאוצ'י (צילום: Chip Somodevilla Getty Images)
ד''ר אנתוני פאוצ'י (צילום: Chip Somodevilla Getty Images)

בינתיים ממשיך וריאנט אומיקרון להתפשט, ואתמול רשם מקרה ראשון ביפן, בעוד רשויות הבריאות בהולנד הודיעו כי הזן החדש הגיע להולנד עוד לפני המקרים שהתגלו בשתי טיסות שנחתו מאפריקה ביום שישי האחרון. "מצאנו את הווריאנט בשתי דגימות שנלקחו ב־19 וב־23 בנובמבר. לא ברור אם האנשים האלה ביקרו בדרומה של אפריקה", נאמר בהודעת המכון הלאומי לבריאות הציבור.

הונג קונג הודיעה אתמול כי היא מרחיבה את איסור הכניסה לעיר גם למבקרים שאינם תושבים ששהו בישראל, באוסטרליה, בקנדה ובשש ממדינות אירופה ב־21 הימים לפני הגעתם להונג קונג, וזאת אחרי שהוטל איסור כניסה דומה מארבע מדינות באפריקה.