ארגון הבריאות העולמי ֹ(WHO) ערך היום (רביעי) תדריך בנוגע לחיסונים נגד נגיף הקורונה "אומיקרון", לאחר שהודיע השבוע לכל 194 המדינות החברות בו כי "הסבירות להתפשטות גלובלית של האומיקרון היא גבוהה". התדריך נערך על ידי בכיר בארגון, שאמר: "אין צורך לפתח חיסון חדש, ויצרניות החיסונים יבצעו התאמות קלות בלבד, לאלה הקיימים".

לאחר שהווריאנט החדש זוהה השבוע לראשונה במספר מדינות בעולם, ולאחר הודעתו של האיחוד האירופי כי בשטחו קיימים כבר 42 מאומתים, אמר הבכיר בארגון הבריאות: "הופעתו של הווריאנט החדש מעוררת דאגה בעולם, ולכן כולנו צריכים להישאר ערניים. מי שחוסן, עליו להמשיך ולעטות מסכה, לשמור על ריחוק פיזי ולשמור על היגיינת הידיים". הבכיר הרגיע, והוסיף: "רוב המקרים של המאומתים לווריאנט, הם קלים ולא התגלו מקרים חמורים, ואין ראיות לירידה ביעילות החיסונים נגד הווריאנט.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

התדריך של ארגון הבריאות העולמי מגיע לאחר דבריו של מנכ"ל חברת התרופות מודרנה, סטפן בנסל, כי יעילות החיסונים מפני הווריאנט החדש, אומיקרון, צפויה להיחלש, והזהיר כי צפויים לעבור חודשים עד שחברות החיסונים יצליחו להתאים חיסון לזן החדש. מנכ"ל חברת התרופות הוסיף כי מספרן הגבוה של המוטציות המצויות בחלבון הזן החדש, שהנגיף משתמש בו כדי להדביק תאים אנושיים, מעידים על כך שיהיה צורך בשינוי החיסון הנוכחי והתאמתו מחדש.