שרי הממשלה אישרו הבוקר (שני) באמצעות משאל טלפוני את הרחבת רשימת המדינות האדומות, בהתאם להמלצת הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות שנדונה אתמול בישיבת הממשלה.

לאור זאת ארצות הברית, קנדה, איטליה, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, שווייץ וטורקיה יוגדרו כאדומות החל ממחר בחצות בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

10 המדינות מצטרפות לרשימת המדינות האדומות הקיימת בה נמצאות צרפת, ספרד, איחוד האמירויות, שבדיה, פינלנד, נורבגיה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

בתוך כך, האגודה לזכויות האזרח פנתה היום לשר הבריאות וליו"ר ועדת חוקה בנושא המשך והרחבת האיסור על יציאה למדינות אדומות. האגודה טוענת בפניה כי הזכות של אזרחים לצאת מישראל היא זכות חוקתית ושהפגיעה בה צריכה להיות מידתית.

"שעה שהזן החדש כבר התפשט בעולם וגם בארץ, הזיקה בין הגבלת היציאה לשורה הולכת ומתרחבת של מדינות לבין מניעת התפשטותו של זן אומיקרון בארץ נחלשה מאוד, ובכל מקרה יש אמצעים חלופיים למזער את הסיכון, לרבות דרישה מוגברת לבדיקות ובידוד מניעתי לחוזרים מחו"ל". עוד ציינו כי גם ארגון הבריאות העולמי לא תומך בצעדים כאלו.