יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, חבר הכנסת גלעד קריב, עדכן הבוקר (רביעי) את חברי הוועדה כי פרקליט המדינה עמית אייסמן, נענה לפנייתו, להבחין בין מאומתים המפרים בידוד, אל מול חבי בידוד באופן כללי ולפתוח בחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה נגד מי שיימצא מפר בידוד ביודעין.

לדבריו של קריב, פרקליט המדינה השיב לפנייתו במכתב, בו אישר כי המדיניות הקיימת היא שכאשר אדם מאומת מפר בידוד כשהוא יודע שהוא מאומת, המסלול הוא לא הקנס המנהלי אלא פתיחה בחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה לפי חוק העונשין.

יו''ר ועדת חוקה, ח''כ גלעד קריב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו''ר ועדת חוקה, ח''כ גלעד קריב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בנוסף, הוועדה אישרה היום את הארכת הפיקוח האלקטרוני באמצעות ההסכמון ואת הארכת התקנות לחובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל ב-28 ימים נוספים. כעת, הפיקוח האלקטרוני יימשך לפחות עד ל-9 בפברואר, בעוד חובת הבדיקה בכניסה לישראל תימשך עד ל-7 בפברואר.

מו כן קיצר יו"ר הוועדה את תוקף תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי לכשבועיים עד ל-1.2.22 כפי שעשה גם בפעם הקודמת תוך אמירה כי מדובר בהגבלות משמעותיות ויש להתאימן לתוקף תקנות הגבלת הפעילות בכללותן.

חברי הכנסת בדיון בוועדת חוקה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חברי הכנסת בדיון בוועדת חוקה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ קריב, תוקנו התקנות כך שהתו הירוק הזמני יתאפשר גם לעובדים במקומות הפועלים תחת תו ירוק, אשר קיבלו מנת חיסון ראשונה. בכך הושוו ההגבלות בין העובדים לבין הציבור הנכנס למקומות אלו.

לאחר ההצבעה על האישורים, הוועדה קיימה דיון מעקב על נושא הגבלות הכניסה לישראל, במהלכו דרשו חברי הוועדה רשות האוכלוסין תיתן פתרון לכניסת ילדים מתחת לגיל 5 שהותר להוריהם המחוסנים להיכנס וכן לבחינת דרך ההכרה במחלימים בעיקר מארה"ב, כדי לאפשר את כניסתם.