גורמי מודיעין שצוטטו בדיילי מייל הבריטי העריכו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתנהג בצורה לא יציבה, וייתכן כי מדובר מסיבות רפואיות. על פי הערכות הגורמים המצוטטים, ישנה סבירות כי הנשיא הרוסי חולה בפרקינסון, דמנציה או סרטן. לדברי פרופ' רפי קרסו, שדרן 103FM, ישנם סימנים היכולים להעיד שאכן הדבר נכון. האזינו לראיון שמנסה להסביר מה עומד מאחורי ההתנהגות של הדוב הרוסי:



דמנציה, פרקינסון או סרטן? זה רציני או עוד בדיחה?
"זו יכולה להיות בדיחה וזה יכול להיות רציני", אמר פרופ' קרסו בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד. "בואו נתחיל מכך שפרצוף יותר נפוח יכול להיות אצל אדם שהוא קצת נרקיסיסט ואוהב את עצמו, ודחף לעצמו כמה מזרקים של חומצה כדי להיראות יותר צעיר. זה יתאים לשרירים בידיים ולמרובעים בבטן. מדברים על זה שהוא אולי קיבל קורטיזון, שאנחנו נותנים באינדיקציות מרובות ובהרבה מאוד מצבים", הסביר קרסו. 

מוחמה מעריך: האם במערב ינסו להתנקש בחייו של פוטין?

"יש הבדל אם נותנים באופן חד פעמי או כטיפול כרוני", הסביר פרופ' קרסו, "בטיפול כרוני זה יכול לגרום למצוקה נפשית,  לפסיכוזות, לפרנויה. בהתחלה זה גורם למצב רוח טוב אבל זה יכול לגרום לדיכאון. באחוז מסוים זה גורם למאניה, במצבים אחרים זה יכול להכניס למצבים של פסיכוזה. אני לא יודע אם הוא פרנואיד, ולכן הוא יושב ומתרחק מאנשים במרחק של 30 מטר או אם הוא מקבל קורטיזון ויש לו ירידה במערכת החיסון". 

בסוריה הוא היה מתון - אולי זה מחזק את התחושה שיש כאן אירוע רפואי?
"יכול להיות, גם יכול להיות שיש לו אירוע רפואי מוחי שגורם להתנהגות. גם הפרעות מוחיות באזורים המצחיים של המוח נותנים הפרעות בשיפוט, התנהגות לא צפויה ויחד עם אופוריה וביטחון. בהבחנה של התנהגויות כאלו מוגזמות יכולים להיות גידולים אפילו באזור המצחי. אני לא חושב שזו ההבחנה אצלו, אבל מצבים נוירולוגיים יכולים לגרום לזה וגם מצבים תרופתיים. אין לנו מושג אם הוא חולה, אם כן כולנו בצרות. נקווה שזו לא פסיכוזה כי אם זו פסיכוזה עם מאניה הסוף יכול להיות מאוד לא טוב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm