מי אתה, פוטין? בימים של מלחמה קשה בין רוסיה לאוקראינה, עולה השאלה מהם המנגנונים הנפשיים המהווים את מכבש הלחצים על שני צדי המתרס, לרבות של נשיא רוסיה הידוע באגרסיביות המיוחסת לו, ולדימיר פוטין. הפסיכיאטר הקליני ד"ר אילן רבינוביץ' שוחח על כך עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ב-103FM, וניתח על קצה המזלג את אישיותו של המנהיג.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו אמר ד"ר רבינוביץ' כי פוטין הינו: "נרקיסיסט עם גישות אנטי סוציאליות. כילד קטן שתמיד ניצח בקרבות ג'ודו היה לו מוטו 'אם אתה אמור להיקרא לקרב - קודם תתקוף אתה ראשון'. הוא אדם שאין לו אלוהים, הוא מעריץ כוח ושליטה. סוגד לכוח - בז לחולשה. לדידו, רוסיה זה הוא".

עוד הוסיף ואמר: "במשך כל שנות שלטונו דבר אחד ידוע, אם אתה מתנגד לו אתה תגמור או בארון קבורה או בבית הכלא. אין דבר כזה אופוזיציה לפוטין". רבינוביץ' הדגיש כי פוטין "כשיר לעמוד לדין, הוא מאוד מסוכן כי הוא מאוד חכם. הוא לא חולה נפש. בדרך כלל רודנים כמוהו מבינים רק כוח. אצל אנשים כמו פוטין זה תמיד שחור ולבן, או שהם יחבקו אותך או שישמידו אותך טוטלית בלי רחמים".

לדעתו של הפסיכיאטר בהתנהלות מול פוטין "צריך ללכת כמו לוליין על חבל דק בקרקס. זה קצת מסוכן כשדוחקים בן אדם כמוהו שאין לו גבולות".



על הפגישה שהתקיימה אתמול בין נשיא רוסיה לראש ממשלה ישראל, אמר רבינוביץ': "אני חושב שהוא עשה לבנט מניפולציה. זה לא בלקסיקון של פוטין להתקפל, הוא לא יודע מה זה להתקפל. הוא יוכל לעצור רק אם יקבל מצב בו אוקראינה מפורזת טוטלית והוא יוכל להציג את זה בתור ניצחון, ולהאמין בזה שזה ניצחון שלו".

לקראת סיום השיחה ביקשו המגישים מד"ר רבינוביץ' שינתח את אישיותם, ויקבע אחד ולתמיד – מי יותר נרקיסיסט: "לכאורה, ינון הרבה יותר אקסצנטרי ובן כביכול יותר מאופק", קבע, "אני חושב שאתם זיווג מעולה ומוצלח. לא סתם אתם מובילים את הרייטינג של הרדיו". כשנשאל האם יוכלו להגיע אליו לטיפול זוגי, השיב: "אני מנהל את הקליניקה הגדולה בישראל, התור הכי קרוב זה ארבעה חודשים". על כך השיב ינון: "עד אז בן יעזוב את האולפן 400 פעמים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm