המלחמה באוקראינה: משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (שבת) כי הושמד מאגר גדול של ציוד צבאי שהגיע מארצות הברית ואירופה, סמוך לתחנת הרכבת באזור חרקוב שבאוקראינה. על פי ההודעה, נפגעו 18 מתקנים צבאיים אוקראינים במהלך הלילה, כולל שלושה מחסני תחמושת סמוך לעיר אודסה.

מוקדם יותר היום הודיע המודיעין הבריטי כי לפחות טנק אחד מסוג T-90, הנחשב למתקדם ביותר העומד לרשות הכוחות הרוסים, הושמד במהלך הלחימה באוקראינה. על פי דיווחי המודיעין, רוסיה אף מתמודדת עם פגיעה אנושה בכוח האדם שלה ביחידות המיוחדות.

דיווח בארצות הברית: סופק מידע מודיעיני לאוקראינה לחיסול גנרלים רוסים

במקביל לכך, "יום הניצחון" של רוסיה, אותו מציינת המדינה מדי שנה ב-9 במאי, מתקרב, מה שמגביר את המתח לקראת הבאות. במערב הזהירו כי הנשיא ולדימיר פוטין צפוי להכריז על פתיחת המלחמה באופן רשמי באותו היום, מה שיאפשר לו לגייס מילואים ולהגביר את התוקפנות הרוסית. 

על פי המטה הכללי האוקראיני, הכוחות הרוסים הגבירואת המחסומים והסיורים באזור חבל חרסון, בעעוד ראש המטה הצבאי בחרסון שמונה על ידי רוסיה, הצהיר כי לאנשי האזור יתאפשר להחזיק בדרכון רוסי. 

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)

בנוסף לכל אלו, נרשמת מתיחות בין בריטניה לרוסיה: שגרירת בריטניה במוסקבה, דבורה ברונרט, זומנה למשרד החוץ לאור הסנקציות האחרונות שהטילה מדינתה על רוסיה, לרבות אלו שהוטלו על חברת שידורי הטלוויזיה והרדיו.

בשיחה הובהר לשגרירה כי הסנקציות "בלתי מתקבלות" ואף נאמר לה כי הצעדים הללו יובילו בהכרח להרס סופי של הקשרים בין המדינות ולפגיעה משית ביחסים ביניהן, כך על פי הודעת משרד החוץ. 

עוד נמסר כי "הטלת הסנקציות נגד התקשורת הרוסית רק בשל הסיקור והפרשנות לאירועים בעולם – אינה תואמת את הדפוסים המערביים". בנוסף נטען כי "זוהי הוכחה לכך שהפוליטיקאים הבריטיים רואים בחופש התקשורת כלי כפתרון לבעיות שוק".