רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל ג'יימס מקונוויל, טען היום (שישי) כי רוסיה לא הצליחה ליישם את התוכנית הצבאית שלה באוקראינה. "התוכנית הרוסית היא מאוד מסובכת. תוכנית כזו דורשת חיילים מאומנים וממושמעים, לא היו להם יכולות כאלה. לא היו להם מספיק חיילים מאומנים", אמר מקונוויל וציין שכדי ליישם תוכנית צבאית כזו, רוסיה זקוקה למערכת לוגיסטית טובה בהרבה.

אולי לאוקראינים אין את אותן יכולות ויכולות כמו ברוסיה, אבל לאוקראינים יש את הרצון. כשאתה בונה צוות מגובש, זה משנה. זה שונה ממה שראינו במקומות אחרים", הוסיף גנרל מקונוויל.

מקונוויל הדגיש גם את החשיבות של בעלות ברית ושותפות של ארה"ב במתן לוגיסטיקה לתמיכה באוקראינה. מזכירת הצבא האמריקאית, כריסטין וורמוט, הוסיפה ואמרה: "הראינו כמה מהר הצלחנו לפרוס את כוחותינו באירופה, כמה מהר אנחנו מספקים סיוע נשק לאוקראינה. זה מראה על אמון מדהים במה שצבא ארה"ב עושה כדי לספק לוגיסטיקה. התמיכה שלנו באוקראינה היא בלתי מעורערת".

"לא רואים שום רצון מהצד הרוסי לסיים את המלחמה"

במקביל לכך, נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, התייחס למלחמה במדינתו ובריאיון למטה המכון המלכותי ליחסים בינלאומיים "בית צ'טהאם" הבריטי אמר: "היום הוא היום ה-72 למלחמה, ואנחנו עדיין לא רואים את הסוף. אנחנו לא מרגישים ולא רואים שום רצון מהצד הרוסי לסיים אותה. מאז ה-24 בפברואר, לא היה יום שבו לא ניהלנו משא ומתן על חיזוק הסנקציות נגד רוסיה וכדומה. ולא היה יום שלא ניהלנו משא ומתן על יציאה בטוחה ו'מסדרון הומניטרי' עבור האנשים הנצורים במריופול". 

הנשיא טען כי אוקראינה מבקשת לנצח במלחמה בהקדם האפשרי, להחזיר את שלמותה הטריטוריאלית ולהתחיל בבנייה מחדש באמצעות הכספים שהוחרמו ברוסיה. זלנסקי הדגיש כי למלחמה יהיו השלכות גלובליות בתחומים רבים. בראש ובראשונה, בתחום הביטחון התזונתי עבור מאות מיליוני אנשים, במיוחד במזרח התיכון.  הנשיא הוסיף כי מנהיגי העולם החלו להבין את ההשלכות העולמיות של המלחמה.

בהמשך,  קרא לעולם לפעול בצורה נחרצת ומהירה יותר, כי היקף הנזקים וההפסדים מהמלחמה לכל העולם יגדל בכל יום שעובר. זלנסקי הביע צער על כך שבמשך יותר מחודשיים נאלצו השלטונות האוקראינים לדבר על אותם דברים שיכולים לעצור את המלחמה, אך העולם היסס במשך זמן רב.