מלחמת רוסיה-אוקראינה: על פי דיווחים שפורסמו היום (חמישי) בארצות הברית, הממשל סיפק מידע מודיעיני על יחידות רוסיות שאפשרו לצבא אוקראינה לגרום לחיסולם. חלק מהמודיעין שהתקבל כלל גם צפי לתנועות של יחידות רוסיות באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה. עם זאת, גורמים רשמיים סירבו לציין כמה חיילים גנרלים נהרגו כתוצאה מסיוע ארה"ב.

עוד נאמר כי המודיעין האמריקאי מסר מידע סודי לאוקראינה במגוון רחב של תחומים, החל מתנועות חיילים רוסים וכלה בנתוני מיקוד. כמו כן, נמסר כי ארה"ב החלה לתת לאוקראינה מידע מודיעיני על צבא רוסיה לקראת תחילת הפלישה בסוף פברואר. גורמים רשמיים בממשל אמרו כי "יש כמות משמעותית של מידע מודיעיני שזורם לאוקראינה מארה"ב". 

כוחות צבא אוקראינה בצל המתיחות עם רוסיה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה בצל המתיחות עם רוסיה (צילום: רויטרס)

"ברור שאנחנו רוצים שהרוסים יידעו ברמה מסוימת שאנחנו עוזרים לאוקראינים במידה כזו, ונמשיך לעשות זאת", הוסיפה אוולין פרקאס, בכירה לשעבר במשרד ההגנה האמריקאי, "אנחנו ניתן להם את כל מה שהם צריכים כדי לנצח, ואנחנו לא מפחדים מהתגובה של פוטין". בנוסף נמסר כי דובר הפנטגון הודה אף הוא בחודש שעבר במסירת המידע. בקרמלין הגיבו לעניין ומסרו כי "אספקת מודיעין מערבי וכלי נשק לאוקראינה לא ימנעו מרוסיה להשיג את יעדיה".

שיתוף המודיעין הוא חלק מזרימה מוגברת של סיוע מארה"ב, זאת לאחר שהנשיא ביידן הודיע לפני שבוע כי הוא צפוי לשלוח לקונגרס בקשת תקציב משלימה בסך 33 מיליארד דולר עבור סיוע לאוקראינה. "הבקשה תשמור על זרימת נשק ותחמושת אל הלוחמים האוקראינים האמיצים ותמשיך לספק סיוע כלכלי והומניטרי למדינה", אמר ביידן. מקבילו האוקראיני זלנסקי הודה לו.