לפני קצת יותר מעשרה חודשים הוגש כתב אישום נגד שימי תבורי בן ה-63 לאחר שנתפס נוהג תחת השפעת סמים. ב-23 ביוני, בשעות הבוקר, תבורי נהג ברכבו ברחוב ויצמן בתל אביב ונעצר על ידי שוטרים, בעקבות מידע מודיעיני מוקדם. ממצאי בדיקות שנערכו לו העלו כי בגופו נמצאו "תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן מסוג קנאביס". תבורי הכחיש כי נטל סמים ואמר להגנתו כי "הדלקתי סיגריה לאישה שאני חי אתה, שיש לה אישור לעשן". בעקבות תוצאות הבדיקה  נשלל רישיון הנהיגה של הזמר ל- 30 יום לאחריהם הוחזר רישיונו. 

תבורי הסביר לחוקריו כי הוא מתגורר עם בת זוגו, יהודית באומן, שלה רישיון לשימוש בקנביס, אך כיוון שהיא לא יודעת "לגלגל את הקנביס בסיגריה", הוא מגלגל עבורה את הסיגריות ובהדלקה של הסיגריה, הוא לוקח "שכטה", על מנת להדליק לה את הסיגריה. עוד אמר כי כיוון שהיא מעשנת לידו, הוא נחשף לעשן.

הבוקר, הזמר התייצב שוב בבית המשפט כשהוא מלווה באשתו יהודית באומן על מנת לדון בפסק הדין על העבירה ונפסק כי הרישיון שלו ישלל למשך שנתיים וגם קיבל קנס בסכום של 3,000 שקל ומאסר על תנאי. למרות שהיה סביר שיקבל עונש מאסר או עבודות שירות, השופטת התחשבה בנסיבות חייהם של השניים, זאת לאחר שבאומן עלתה בפני השופטת והסבירה על חשיבותו של שימי ורשיון הנהיגה שלו בחיי המשפחה.


אחת בשביל השניה. שימי ויהודית תבורי (צילום: נוי ערקובי)
אחת בשביל השניה. שימי ויהודית תבורי (צילום: נוי ערקובי)

באומן הסבירה כי לה מעולם לא היה רישיון נהיגה, וכל ההתנהלות של הבית והטיפול בבתה קארין הסובלת מאנורקסיה וזקוקה לטיפולים הוא בזכות תבורי ואף ביום כיפור האחרון קארין נזקקה לטיפול רפואי והם היו שרוים במצב חירום מכיון שלא היה להם איך להגיע לבית החולים, ושירותי אמבולנס מאוד יקרים.

"שימי עוזר לי מאוד מאוד. אני מבקשת מחילה", אמרה. "הוא פשוט בן אדם שלא עשה רע לאף אחד. הבנים שלו ניתקו את הקשר איתו, הבת שלי גוססת מאנורקסיה. אני מבקשת התחשבות, זה הכל".

התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל על תבורי עונש של מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות, פסילה ארוכה שלא תפחת משנתיים, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי וקנס. מנגד, הסנגור ביקש להתחשב בתבורי, שלטענתו "נענש כבר על ידי התקשורת" ורק בשל היותו אדם מפורסם. השופטת לא קיבלה את טענתו של תבורי, כי החומר שנמצא בגופו הוא כתוצאה מגלגול סיגריות קנביס לבת זוגו, שלה רישיון לשימוש בסם. בבדיקת שתן שנערכה לו נמצא החומר הפעיל בקנאביס, THC, בכמות של 688 ננוגרם.

נלחמים
נלחמים