חברת ג'אבר מדיה, בעלת אתר Panet, אתר תוכן מוביל במגזר הערבי, עמד לכאורה בפני סחיטה, תוך חשש להטעיית גולשים. פסק בוררות בינלאומי פסק לטובת גוף התקשורת והעביר לידי החברה כתובת אתר דומה.

אתר panet.co.il, תבע את האתר panet.com, לאחר שהופיעה אצל האחרון הודעה כי מתוכננת בו פעילות דומה ומתחרה ל-panet.co.il, זאת בגלל הדימיון בין כתובות האתרים. בנוסף, אתר panet.com אף ניסה לסחוט מחברת ג'אבר מדיה 260 אלף דולר, לצורך שחרור כתובת האתר בו הוא פועל. 

באסם ג'אבר (צילום: ערוץ הלא)
באסם ג'אבר (צילום: ערוץ הלא)

בעקבות כך, פנתה חברת ג'אבר מדיה, באמצעות עו"ד גידי אבן אור ממשרד AYR - עמר רייטר ז’אן שוכטוביץ ושות׳, למוסד הבוררות WIPO (World Intellectual Property Organization), העוסק ישירות בפסיקה בענייני קניין רוחני. בתביעה ביקשה ג'אבר מדיה לשחרר לאלתר את כתובת האתר panet.com ולהעבירה לידיה. לאחר שהובהר למוסד הבוררות, כי אף נעשה ניסיון להטעות את הגולשים שכתובת panet.com, היא למעשה אתר panet.

עו''ד גדעון אבן אור, ממשרד AYR, שייצג את ג'אבר מדיה (צילום: טל שחר)
עו''ד גדעון אבן אור, ממשרד AYR, שייצג את ג'אבר מדיה (צילום: טל שחר)

מוסד הבוררות קיבל את מלוא טענות התובעת ופסק כי בעלות כתובת האתר panet.com תועבר לתובעת. עו"ד גדעון אבן אור המייצג את חברת ג'אבר מדיה מסר: "אנחנו מברכים על החלטת המוסד לבוררות להעביר את הבעלות בדומיין של Panet.com. כך, גם נכשל ניסיון סחיטה של ממש, וגם הוצב סטנדרט ראוי לשימוש בדומיינים ואתרי אינטרנט".

מדובר בהחלטה ייחודית, שכן מוסד הבוררות החליט להעביר את הבעלות על הדומיין, ללא תמורה כלל, משום שקבע שמדובר בהתנהלות חסרת תום לב שנעשתה למטרות שאינן לגיטימיות. כמו כן, להחלטה יש השפעה גם על האפשרות העתידית של רכישת כתובות אתרים, על מנת לייצר ערך מלאכותי באמצעות מכירתם לגורמים הרלוונטיים.