זמני כניסת השבת ויציאת שבת והדלקת נרות - פרשת שמיני | 25.04.25
זמני כניסת שבת ויציאת שבת בארץ:
- ירושלים : כניסת שבת: 18:35 יציאת שבת: 19:54
- אשדוד : כניסת שבת: 18:55 יציאת שבת: 19:56
- טבריה : כניסת שבת: 18:45 יציאת שבת: 19:55
- תל אביב : כניסת שבת: 18:55 יציאת שבת: 19:56
- אשקלון : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- חדרה : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:57
- חיפה : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:57
- רחובות : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- נהריה : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:57
- באר שבע : כניסת שבת: 18:56 יציאת שבת: 19:55
- אילת : כניסת שבת: 18:43 יציאת שבת: 19:51
- פתח תקווה : כניסת שבת: 18:36 יציאת שבת: 19:56
- נתניה : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:57
- מודיעין : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:55
- עפולה : כניסת שבת: 18:45 יציאת שבת: 19:55
- ראשון לציון : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- בני ברק : כניסת שבת: 18:55 יציאת שבת: 19:56
- חולון : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- לוד : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- מודיעין עילית : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:55
- בית שמש : כניסת שבת: 18:35 יציאת שבת: 19:55
- רעננה : כניסת שבת: 18:57 יציאת שבת: 19:56
- בית שמש : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- רמלה : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- ראש העין : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- קרית גת : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- עכו : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:57
- כרמיאל : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- נתיבות : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- מעלה אדומים : כניסת שבת: 18:44 יציאת שבת: 19:54
- דימונה : כניסת שבת: 18:44 יציאת שבת: 19:53
- אופקים : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- שדרות : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- גבעת שמואל : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- ערד : כניסת שבת: 18:44 יציאת שבת: 19:53
- קריית שמונה : כניסת שבת: 18:45 יציאת שבת: 19:55
- בית שאן : כניסת שבת: 18:45 יציאת שבת: 19:54
- רמת גן : כניסת שבת: 18:55 יציאת שבת: 19:56
- יבנה : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- בת ים : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
- כפר סבא : כניסת שבת: 18:46 יציאת שבת: 19:56
- צפת : כניסת שבת: 18:45 יציאת שבת: 19:55
- הרצליה : כניסת שבת: 18:47 יציאת שבת: 19:56
זמני כניסת ויציאת שבת בעולם:
- ניו יורק : כניסת שבת: 19:28 יציאת שבת: 20:31
- ברצלונה : כניסת שבת: 20:24 יציאת שבת: 21:28
- בודפשט : כניסת שבת: 19:29 יציאת שבת: 20:40
- פריז : כניסת שבת: 20:39 יציאת שבת: 21:52
- אמסטרדם : כניסת שבת: 20:38 יציאת שבת: 21:57
- בנגקוק : כניסת שבת: 19:14 יציאת שבת: 20:06
- לונדון : כניסת שבת: 19:56 יציאת שבת: 21:13
- פראג : כניסת שבת: 19:54 יציאת שבת: 21:08
- אומן : כניסת שבת: 19:47 יציאת שבת: 21:00

מניין בני ישראל
"וידום אהרון"
מילים אלו הם שבח שהתורה משבחת את אהרון על שקיבל באהבה את הייסורים בפטירת שני בניו. הרבי הקדוש מאוסטרובצא ביאר: הבריאה מורכבת מארבע יסודות: דומם, צומח, חי ומדבר.
אם מאן דהוא יפגע ב"מדבר", באדם, תגובתו תהיה להשתלח בקולו ולהשיב כגמולו לאיש שפגע בו.
אם יפגע בבעל חיים תגובתו תהיה במעשים. לא מומלץ להתעסק עם נמר עצבני.
אם יפגע בצומח הוא לא יכול לעשות מאומה בתגובה אבל הפגיעה תהיה ניכרת עליו כגון שאם יתלש ענף של עץ הרי שסימני התלישה ייראו על גבי העץ. אולם אם נפגעת בדומם,למשל אם נשבור אבן לשניים לא נראה באבן כל שינוי. יהיו בה שני חלקים ותו לא.
כך אהרון הכהן - "וידום אהרון" מלשון דומם, הוא קיבל את רצון ה' ונותר עם אותה שלוות נפש פנימית ללא כל שינוי וזאת מתוך אמונתו כי כך רצתה ההשגחה העליונה.
קבלת ייסורים באהבה והכנעה היא מהניסיונות הקשים ביותר ולא כל אדם מסוגל לעמוד בו.
הגמרא (גיטין נח.) מספרת על רבי יהושוע בן חנניה ששהה ברומי ונאמר לו שבבית האסורים נמצא שבוי, ילד יהודי חכם ומייד הלך לבקרו. בבואו אל פתח התא אמר את חלקו הראשון של הפסוק בישעיהו: "מי נתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים" (ישעיהו מב,כד) והביע בכך את צערו ויגונו על האסון הכבד שנשבה ילד יהודי. מייד נענה הילד וסיים את הפסוק "הלא ה' זו חטאנו לו ולא אבו בדרכיו הלוך ולא שמעו בתורתו".
רבי יהושוע התרגש מתשובתו של הילד ואמר "מובטחני בו שיהיה מורה הוראה בישראל" ונשבע שלא יזוז משם עד שיאסוף די ממון לפדות את הנער.
הנקודה שטלטלה את רבי יהושוע לא היתה עצם הבקיאות של הנער בתנ"ך .
ההסבר שונה. אותה תקופה היתה תקופה איומה של אסונות לעם ישראל, בסמוך לחורבן הבית. בדרך כלל יהודי מאמין מגיב באומרו " אנו לא מבינים למה אסונות כאלו מתרחשים אך אנו לא מבינים חשבונות שמים".
מה משמעות משפט זה? האדם חושב שהוא באמת טוב וצדיק ואינו ראוי לאסונות כאלו אבל הצרות שהגיעו לו מקורן בחשבונות שמים שבני אדם לא מסוגלים להבינם.
אולם להגיב ולומר "העונש מגיע לי והוא צודק" זה דבר נדיר.
רבי יהושוע ניגש לתא בו כלוא הילד ושאל: "מי נתן למשיסה יעקב" בני ישראל מתייסרים בשבי וברעב על לא עוול בכפם, למה ועל מה זה? והילד הטהור לא משיב "מה לעשות אלו חשבונות שמים ואינני מבינם" אלא מצטט את הפסוק "הלא ה' זו חטאנו לו" אמונתו הרבה יותר עמוקה. הוא כן מבין חשבון שמים ואומר שכנראה חטאנו לו ועל כן העונש.
ואכן רבי יהושוע הצליח במשימתו וזכה לפדות את הנער.
הנער הזה צמח והיה אחד מגדולי ישראל הלא הוא רבי ישמעאל בן אלישע.
גם בעצם ימים אלה אנו כואבים את הייסורים של נערים ונערות השבויים במחילות עזה זכינו לגילוי שמימי של אמונה. נערה טהורה בת ישראל קדושה, אגם ברגר שמה, שנשבתה לבין חיות הטרף הפלסטיניות הכריזה בשביה "באמונה בחרתי ובדרך האמונה שבתי" ואכן אותה אמונה של הנער היהודי השבוי ברומי לפני אלפיים שנה היא היא שהשיבה לנו בימינו את אגם שלנו כי קו אחד של אמונה חיבר את השבוי ברומי אל אגם השבויה בעזה.
הדלקת נרות שבת - כללי המנהג ונוסח הברכה | הרב אליעזר מלמד
תיקנו חכמים להדליק נרות לקראת השבת שיאירו את הבית בליל שבת. רעיון נפלא רמוז בנרות השבת. אדם השרוי בחושך אינו מוצא את מה שהוא מחפש, ונתקל ברהיטיו וחפציו עד שנדמה לו שכולם קמו עליו להכשילו, ואם הדליק נרות לכבוד שבת - בא שלום לבית, והוא רואה שרהיטיו באו לשמשו, וכל חפציו מונחים במקומם, והוא יכול לענג את השבת בסעודתו.
כמו כן, כשמתבוננים על העולם במבט רגיל, הוא נראה מלא קטטות, פילוגים ומלחמות ללא תקנה. כל צד חושב שברגע שיצליח לבטל את זה שכנגדו יגיע למנוחתו, וכך הסכסוכים נמשכים בלא סוף.
אך לאחר שאדם זוכה לאמונה, האור האלוהי מתגלה והחושך מסתלק, והוא נוכח לדעת שכל הצדדים השונים משלימים זה את זה, ויש יד מכוונת שמובילה את העולם אל תיקונו, ומכל הצרות והייסורים צומחות ישועות ונחמות. כך נרות השבת שמוסיפים אור ועושים שלום בבית, רומזים לתיקון העולם על ידי הוספת אור אמונה ותורה. בכך שמירת השבת מקדמת את האדם והעולם לתיקונם ולגאולתם.
מתכון לשבת
שניצל, אולי המנה הכי פופולרית ואהובה בקרב ילדים ומבוגרים. הכנתו מאוד קלה ופשוטה, לכן חשוב להשתמש בנתחים משובחים ובמוצרים איכותיים למשרה ולציפוי. אפשר כמובן להשאיר את הנתח נטורל, בתיבול עדין של מלח ופלפל, אבל אני אוהבת לגוון גם במשרה, שבה אני מניחה את נתח העוף לפני הציפוי על מנת שיספוג את הטעמים, וגם בתערובת שבה אני מטגנת את הנתח לפני הטיגון - כך אני יוצרת מנעד רחב של טעמים. - לכתבה המלאה.
טיול לשבת
בדולפין וילג' שבשבי ציון תוכלו להתנתק לרגע מהמציאות הישראלית הלוחצת, להרגיש קצת חו"ל וגם לבקר באטרקציות קרובות ובמסעדות שוות שנמצאות ממש ליד.
עד מתי יש רכבות ביום שישי?
מה יהיה מזג האוויר בשבת?
תחזית מזג האוויר המלאה לסוף השבוע
שאלות ותשובות : הרב שי סימינובסקי.
1)למה שבת נכנסת 18 דקות לפני רדת החשכה?
ישנו ספק הלכתי מתי 'מתחלף' היום האם בשקיעת השמש או ברדת החשיכה (כאשר שנראים בשמיים 3 כוכבים) לכן כניסת השבת לעניין איסור מלאכה הוא מרגע שקיעת החמה (כ18 דקות לפני רדת החשיכה) .
2) למה מדליקים נרות 40 דקות לפני החשיכה?
ישנה מצווה להוסיף מהקדש על החול -'תוספת שבת', לכן אנו מקדימים את הדלקת נרות שבת כ20 דקות שקיעת החמה (ובירושלים 40 דק' לפני). בנוסף, זו הרחקה שנועדה למנוע מצב שבו איחור מועט בהדלקת הנרות יגרום לחילול שבת.
3) עד מתי אפשר להדליק נרות שבת?
אפשר לסיים את הדלקת הנרות עד 2 דק' לפני השקיעה. אם עבר זמן זה עדיף לא להדליק נרות ולא לחלל שבת.
4) מה זה ערוב שבת?
ישנו איסור לטלטל חפצים בשבת מרשות היחיד לרשות הרבים. חז"ל תקנו גם שלא לטלטל מרשות יחיד אחת לחברתה – כדי שלא יעבירו בטעות חפצים מרשות היחיד לרשות הרבים. לכן, אנו מקיפים את כל העיר בצורת פתח (שני עמודים ועמוד או חוט מעליהם) כדי שתחשב כל העיר לרשות אחת, ואפשר יהיה להעביר חפצים ממקום למקום .
5) כמה זמן אחרי רדת החשיכה יוצאת שבת?
הזמן המופיע בלוחות הוא הוא כ20 דק' אחרי רדת החשיכה ונועד על מנת להוסיף מהקודש על החול ולמנוע חשש לחילול שבת בטעות.
6) האם אפשר לקיים הדלקת נרות בפנסים או תאורה חשמלית ?
לכתחילה נוהגים להדליק אש רגילה. בשעת הצורך או מחשש לשריפה אפשר להדליק נרות חשמליים. אפשר לברך עליהם כאשר יש להם סוללה והאור מופק מנורת להט (שדינה כאש ע"פ ההלכה) .
7) כמה נרות שבת יש להדליק?
המנהג להדליק 2 נרות אחד (כנגד זכור ושמור) ויש הנוהגים להדליק נר לכל אחד מבני המשפחה .
הכותב הוא מנהל תחום תוכן והסברה במכון צומת.