מותה של כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם. היום (שבת) הרשות הפלסטינית הודיעה כי תשמח להיעזר בכל עזרה בינלאומית שתוגש בתהליך חקירת האירוע. 

במקביל לכך, במערכת הביטחון לא מתייחסים באופן ישיר למעצרו של פעיל הג'יאהד האיסלאמי מוחמד דבעי, שנעצר אתמול בפעולה בה נהרג לוחם הימ"מ, נעם רז ז"ל. כאשר ייתכן כי מדובר בחשוד שתועד יורה על הכוחות במהלך התקרית בה נהרגה הכתבת. 

בשלב זה עדיין לא ידוע האם המעצר של המבוקש הוא רק בשל המעורבות שלו בירי לעבר לוחמים או גם בהקשר לחקירת מות העיתונאית, בעוד התיעוד המדובר הוא במרחק 300 מטר מזירת הירי. אך ההערכה היא כי מעצרו קשור לחקירה. 

מפגינות בחברון עם תמונתה של שירין אבו עאקלה (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)
מפגינות בחברון עם תמונתה של שירין אבו עאקלה (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)

כזכור, לפני יומיים השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', הודיע בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות הפלסטינית דחתה את הצעת ישראל לקיים חקירה משותפת של מות העיתונאית.

"ישראל ביקשה לקיים חקירה משותפת ולהעביר לידיה את הקליע שרצח את העיתונאית שירין, וסירבנו לכך. אישרנו כי החקירה שלנו תושלם באופן עצמאי, וניידע את משפחתה, ארה"ב, קטאר וכל הרשויות הרשמיות לגבי תוצאות החקירה תוך שקיפות. כל האינדיקציות ועדי הראייה מאשרים כי חיסולה בוצע על ידי יחידות מיוחדות של ישראל".

בתוך כך, המפכ"ל קובי שבתאי הורה על בדיקת התנהלות השוטרים בהלוויית כתבת אל ג'זירה בירושלים, זאת ברקע הגינויים הרבים שנשמעו ברחבי העולם לאופן הפעילות המשטרתית במקום. מסקנות התחקיר יוצגו בימים הקרובים.