ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיימה היום (שני) את ישיבתה הראשונה. בפתח הישיבה הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי "יוקר המחיה זו לא גזרת גורל. ישראל לא צריכה להיות יקרה יותר מרוב המדינות המפותחות בעולם".

כך הופכת ישראל ממעצמת סייבר למדינת עולם שלישית | חיים אתגר
זינוק חד במחירי המזון: אלו המוצרים שמתייקרים

נתניהו אמר כי אין הצדקה אובייקטיבית לפערי המחירים בהשוואה למדינות מפותחות אחרות, והוסיף: "יש כאן שכבות גיאולוגיות של מונופולים גלויים ונסתרים וכל מיני חסמים לתחרות.אני מתרשם שלאחרונה היבואנים, היצרנים והמפיצים פשוט איבדו את הבלמים".

עוד הוסיף כי "ביקשתי לקיים את הישיבה הבאה בעוד שבועיים, בישיבה הזו, אני אבקש מהדרגים המקצועיים להציג צעדים מעשיים למאבק. אנחנו ניוועד כל כמה שבועות באופן קבוע, עם תכנית עבודה. נעבור משרד - משרד, כדי להוריד את יוקר המחיה לכם, אזרחי ישראל".

במהלך הדיון רה״מ נתניהו התייחס למחירי הדיור בישראל. בין היתר, קרא לרמ״י ״מועצת הקרקע״. בכוונה שהיא אחד הגורמים ליוקר המחיה כמו המועצות האחרות למיניהן. שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף קם ואמר כי הוא "לא מקבל שקל מהספסור בקרקעות" והוא מוכן לתת כמה הנחות שצריך אם משרד האוצר יוותר. נתניהו אמר כי מספיק עם שליטה על המחירים וקביעת מחירי מינימום וצריך לתת לשוק לעשות את שלו.