ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, ביל ברנס הגיע אתמול (חמישי) לביקור בישראל. הוא צפוי לפגוש את מקביליו בישראל וברשות הפלסטינית ואת המנהיגים בשני הצדדים, כך לפי שני מקורות אמריקאים שמעורים בנושא, על פי דיווח ב"וואלה!". 

אחרי לילה לא שקט בדרום, גלנט מודיע: "הנחתי להיערך לפעולה"

עוד על פי הדיווח, הביקור אמור להתמקד בגרעין האיראני, בשיתוף הפעולה הצבאי בין איראן לרוסיה ובפעילות החתרנית האיראנית באזור. ההתרחשויות בשטח קרוב לוודאי ישפיעו על תכניו. כאמור, ביקורו של ברנס היה מתוכנן מראש אבל הוא מתרחש תוך כדי ההסלמה החמורה ביותר בין ישראל לבין הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה מזה חודשים ארוכים.

ביקורו של ברנס בישראל מהווה חלק מסיור רחב יותר שהוא מקיים במזרח התיכון. ביום שני הוא פגש בקהיר את הנשיא א-סיסי ודן עמו במצב באזור ובשיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות, כך לפי הודעת לשכת הנשיא המצרי.

בנוסף, שר החוץ האמריקני בלינקן צפוי להגיע לאזור במהלך סוף השבוע. בימים שני ושלישי הוא יבקר בישראל וברשות הפלסטינית. "אנחנו קוראים לכל הצדדים לעבוד יחדיו כדי לשפר את המצב הביטחוני בגדה המערבית. פלסטינים וישראלים זכאים באופן שווה לחיות בשלום ובביטחון", אמר דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס. 

כאמור, כחלק מההסלמה שהתרחשה לאחר פעילות כוחות צה"ל בג'נין, בשל התרעה על כוונה לביצוע פיגוע, שוגרו רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הנגב המערבי. הרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל או נחתו בשטחים פתוחים. חיל האוויר תקף בתגובה יעדים של חמאס ברצועה.

הרשות הפלסטינית הגיבה על ידי השעיית התיאום הביטחוני עם ישראל. המהלך הזה עלול להחריף עוד יותר את ההסלמה בגדה המערבית. הממשל האמריקני הביע התנגדות להחלטה הפלסטינית.