חדשות מתפרצות

המשטרה והשב״כ עצרו תושבי הפזורה הבדואית בחשד כי יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר כלי רכב

מבזק חדשות

כתב אישום הוגש היום נגד קטין ובגיר, תושבי הפזורה הבדואית, בגין י יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר כלי רכב שנסעו בכבישי הדרום על רקע לאומני וממניע גזעני תוך סיכון חיי אדם. בנוסף, הוגשה בקשת מעצרם עד תום ההליכים.

במהלך חודש יוני 2023 אירעו רצף של מקרי יידוי אבנים לעבר רכבים בצומת נבטים על כביש 25, אשר גרמו לפגיעה בכלי רכב שנסעו בציר הנסיעה, ואך בנס לא גרמו לפגיעות בנפש. הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שוטרי מרחב הנגב ושירות הביטחון הכללי נעצרו לחקירה שלושה צעירים, אזרחים ישראלים, תושבי הפזורה הבדואית "אלחמידי", הסמוכה לכביש 25 וסמוכה ליישוב נבטים, בחשד כי היו מעורבים באירועים. מהחקירה עלה כי שניים מהעצורים, בגיר וקטין, היו מעורבים ביידוי אבנים וחפצים שונים, לרבות זיקוקים, לעבר הרכבים. אחד מהשניים הינו וליד אלחמידי, בן 18, בעל רקע ביטחוני בעברו. 

עם תום חקירתם במרחב נגד ובשב״כ הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אלחמידי וקטין נוסף. בכתב האישום יוחס להם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה; יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה; חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני; ניסיון לחבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני. 

 

 

ארנולד נטייב,אלון חכמון,אברהם בלוך 13/07/2023 12:51
שתפו: