חדשות מתפרצות

רה"מ נתניהו שוחח עם רה"מ בריטניה רישי סונק שאישר מחדש את תמיכת המדינה בזכותה של ישראל להגנה עצמית

מבזק חדשות

רה"מ נתניהו שוחח עם רה"מ בריטניה רישי סונק, שאישר מחדש את המשך תמיכתה של בריטניה בזכותה של ישראל להגן על אנשיה מפני הטרור של חמאס ולהבטיח את ביטחונו לטווח ארוך.

ראש הממשלה אמר כי בריטניה מודאגת מאוד מאובדן חיי אזרחים בעזה ומההשפעה ההומניטרית הפוטנציאלית של פלישה צבאית לרפיח.

הוא חזר והדגיש כי העדיפות המיידית חייבת להיות משא ומתן על הפסקה הומניטרית כדי לאפשר שחרור בטוח של בני ערובה וכדי להקל על סיוע ניכר ביציאה לעזה, מה שיוביל להפסקת אש בת קיימא ארוכת טווח. כדי שיהיה שלום בר קיימא, יש להבטיח את ביטחונה של ישראל.

ראש הממשלה הדגיש את היקף המשבר ההומניטרי בעזה והפציר בישראל לפתוח במלואו את מעבר כרם שלום ולאפשר אספקה ​​ימית של סיוע בינלאומי דרך נמל אשדוד, שבריטניה הייתה מוכנה לתמוך בו.

הוא ציין את החשיבות של המשך ציות לחוק ההומניטרי הבינלאומי ולהגן על תשתיות אזרחיות כמו בתי חולים ומקלטים. ראש הממשלה אמר שיש לעשות יותר כדי להקל על ההגבלות על אספקה ​​הומניטרית ולהבטיח שהאו"ם וסוכנויות הסיוע יוכלו להגיע לאזרחים נזקקים ברחבי עזה.

ראש הממשלה עדכן על פגישתו האחרונה עם משפחות בני הערובה הבריטים המוחזקים בידי חמאס, והם דנו במאמצים מתמשכים דחופים להחזרת בני ערובה בשלום הביתה, וכן בצעדים שיבטיחו כי כל אזרח בריטי שנותר שירצה לעזוב את עזה יוכל לעשות זאת.

בהתייחס לנושאים רחבים יותר, אמר ראש הממשלה כי חיוני להימנע מהדלקת המתיחות וערעור הביטחון בגדה המערבית. בטווח הארוך יותר, בריטניה המשיכה להאמין שפתרון שתי מדינות בר-קיימא הוא האמצעי הטוב ביותר להשגת שלום ויציבות מתמשכים עבור ישראלים ופלסטינים כאחד. הם הסכימו שלא יכול להיות לחמאס תפקיד בממשל העתידי של עזה.

המנהיגים דנו גם בסוגיות אזוריות, וראש הממשלה קבע כיצד בריטניה תומכת במאמצים להחריף את המצב בגבולה הצפוני של ישראל עם לבנון ולהימנע מעימותים נוספים או איומים על אזרחי ישראל.

אנה ברסקי 16/02/2024 13:23
שתפו: