חדשות מתפרצות

הרצוג בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע: "אין ניצחון בלי השבת החטופים"

מבזק חדשות

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע: "כבר חודשים ארוכים שמדינת ישראל במלחמה. מלחמה שלא בחרנו בה, אך אין צודקת ממנה: להשבת החטופים, להשבת הביטחון. כאב עצום עוטף את עמנו וארצנו בהיוודע כל אישור נוסף למותו של אזרח או חייל שנמצא שם בעזה. מקום קבורתם של רבים כל כך אינו ידוע. 

"אני מדגיש כאן היום שוב: אנחנו נחושים לנצח במערכה הזאת, וברור לנו מעל לכל ספק שאין ניצחון בלי השבת החטופים - האזרחים והחיילים. החיים, ואלה שנרצחו בידי זדים ומקום קבורתם לא נודע, אשר חובה עלינו לאתרם ולהשיבם לקבר ישראל. 

"המחויבות הזו שאנו מקדשים כאן היום, הצו המוסרי שלעולם לא יפסיק להורות את דרכינו: להשיב את כל בנינו ובנותינו, חיילים ואזרחים – מי לביתם, מי לקבר ישראל - בוער היום יותר מתמיד, שעה ש-134 משפחות ממתינות בחרדה ובסבל בלתי נתפסים, לשובם של יקיריהן, כשאיתן כל בית ישראל. 

"החובה להשיב את כל החטופים והחטופות, החובה להילחם על חייהם, החובה להביא את החללים המוחזקים בעזה, כולל ממערכת צוק איתן, לקבר ישראל, החובה להתיר ספקות ולהיאבק על כל בדל מידע עבור המשפחות – כל אלו מוכרחים להישאר מעל לכל מחלוקת. כאן, מההר המקודש הזה, הר הגעגועים והדמעות, נתחייב לעשות הכול כדי לפרוע את החוב המוסרי שלנו".

אנה ברסקי 17/03/2024 12:52
שתפו: