חדשות מתפרצות

אושר לקריאה שנייה ושלישית: בקרוב תוכלו לקנות תרופות מרשם בכל בית מרקחת

מבזק חדשות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אלי אלאלוף, אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ עודד פורר וח"כים נוספים, שתאפשר מעתה למבוטחים של קופות החולים לרכוש תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי בכל בית מרקחת. 
 
עד היום, תרופות שנרשמו במרשם דיגיטלי יכלו המטופלים לרכוש רק בבתי מרקחת של קופת החולים, או בתי מרקחת שלהם הסדר עם הקופה הרלוונטית, מה שהגביל את המבוטחים במקום וזמני הרכישה. על פי הצעת החוק, כל בית מרקחת יוכל מעתה למכור למטופלים תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי, גם אם הוא אינו עובד בהסדר עם קופת החולים שהנפיקה את המרשם.

לשם כך, יוכל כל בית מרקחת להתחבר למערכות הממוחשבות של קופות החולים בעלות סבירה ותוך מגבלות להגנה על פרטיות המבוטחים. בכדי למנוע מצב שבו קופות החולים יגבו מבתי המרקחת עלויות גבוהות על החיבור למערכות המחשוב ובכך ימנעו הלכה למעשה את יישום החוק, קובעת הצעת החוק כי שר הבריאות בהסכמת שר האוצר, רשאים לקבוע סכום מרבי לתשלום כאמור. בנוסף, אישרה הוועדה תנאי נוסף, על פי הצעת נציג משרד המשפטים, עו"ד שי סומך, לפיו התשלום שיגבו קופות החולים מבתי מרקחת שאינם בהסדר, לא יעלה על זה הנגבה מבתי מרקחת שכן בהסדר עמן.

מעריב אונליין 31/10/2018 12:39
שתפו: