חיסול דרמטי באיראן: כלי התקשורת דיווחו היום (ראשון) כי מתנקשים על אופנוע ירו למוות בקצין בכיר במשמרות המהפכה בטהרן ששירת בכוח קודס בסוריה. על פי הפרסומים באיראן, שני מתנקשים רכובים על אופנוע ירו חמש פעמים בקצין הבכיר בעת שישב במכוניתו ליד ביתו  ברחוב מוג'הידין-אי-אסלאם במזרח טהרן סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים. החשודים הצליחו להימלט ונמסר כי מתנהל אחריהם מצוד.

משמרות המהפכה אישרו כי הקצין שחוסל הוא עקיד (קולונל) חסן ציאד חדאיארי והטילו את האחריות על "אויבי המהפכה וגורמים הקשורים ליהירות העולמית", כינוי לארה"ב ולישראל. מהדיווחים עולה כי הוא שירת בכוח קודס של משמרות המהפכה במלחמת האזרחים בסוריה עד לאחרונה וכי הוא היה אחד מעוזריו של המפקד הקודם של כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל בינואר 2020.

זירת החיסול באיראן (צילום: רשתות ערביות)
זירת החיסול באיראן (צילום: רשתות ערביות)


ההתנקשות בחודיארי נחשבת לפרצת האבטחה הגדולה ביותר של מערכת הביטחון האיראנית לאחר חיסולו של מדען הגרעין האיראני הראשי, פחריזאדה. הקשר בטחוני סביר כי קשור יותר להתבססות של איראן בסוריה לקשר עם חיזבאללה ולמילציות הפועלות מטעמה במזרח התיכון ופחות לגרעין. זאת כמובן מבלי לדעת מי או מה עומדים מאחורי החיסול.

במקביל לדיווח על ההתנקשות, הכריזו משמרות המהפכה כי נחשפה "רשת של בריונים שקשורה לשירות המודיעין של המשטר הציוני". לטענתם, החשודים "גנבו והרסו רכוש פרטי וציבורי, חטפו והשיגו הודאות כזב". מוקדם יותר היום, הודה דובר משמרות המהפכה, בריגדיר גנרל רמדאן שריף, כי איראן מתמודדת עם פעילות שמיוחסת לישראל בשטחה, כולל ריגול והתנקשויות. "אנחנו מודיעים לאנשים האלה שלא נסבול את הנוכחות של מעוזים של היישות הציונית בקרבתנו", אמר שריף ואיים בתגובה "חמורה ומרעידה לכל צעד מרושע שהגיע מהאנשים האלה".