חדשות מתפרצות

כתב אישום הוגש כנגד שבעה נאשמים מאזור המרכז שייבאו מקפריסין עשרות ליטרים של סם אונס

מבזק חדשות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית משפט המחוזי מרכז שני כתבי אישום כנגד שבעה נאשמים מאזור המרכז, זאת לאחר שייבאו מקפריסין עשרות ליטרים של "סם האונס".

מכתבי האישום שהגישה עורכת הדין הילה צור עולה כי בתחילת החודש הנאשמים טסו מנתב"ג לקפריסין במטרה לייבא לישראל סם מסוג GBL (הידוע בכינויו "סם אונס"). כעבור מספר ימים השבעה נחתו בישראל כשבמזוודות של כל אחד מהם הוסלקו כ-6 ליטר סם מסוג GBL בבקבוקים שנחזו להיות מוצרים תמימים. בסה"כ הנאשמים ייבאו יחד סמים בנפח כולל של כ- 38 ליטר נטו. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שנעצרו בגין ייבוא הסמים, ין גרינברג ומעוז טפירו שוחחו בתא המעצר על הגרסאות שמסרו בחקירתם ותאמו אותן.

כתב האישום מייחס לחן וולף (30) מת"א, דוד מוסא (25) ממודיעין, ין גרינברג (48) מרחובות, מעוז טפירו (22) מת"א, דניאל איבגי (27) מיבנה וירדן לוי (24) מרמת גן ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן. כמו כן, לגרינברג ולטפירו מיוחסת עבירת שיבוש מהלכי משפט. כתב אישום נוסף בגין קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן הוגש כנגד אוריין אופק (20) מת"א.

במקביל הגישה עורכת הדין צור בקשה להארכת מעצרם של שבעת הנאשמים, במסגרתה טענה בין היתר כי מסוכנתם נלמדת "הן על פי טיב העבירות המיוחסות למשיבים, ביניהן ייבוא הסם מסוג GBL הידוע בכינויו "סם האונס", והן בשל כמות הסם שיובאה על ידם. כמויות הסם מלמדות על פוטנציאל הפגיעה הרחב, זאת מאחר ומדובר בסם שייעודו הינו סחר והפצה". כן, הוסיפה וטענה כי למעשיהם " קדם תכנון מוקפד ומפורט, שכלל התארגנות והזמנת טיסות ליעד היבוא וכן תיאום גרסאות שקריות לפיהן אם יתפסו יאמרו כולם כי הביאו עמם חומרי ניקוי חוקיים, הן במדינת המוצא והן במדינת היעד".

מתן וסרמן 26/01/2023 11:22
שתפו: